Jockem ?
Jag förstår och sympatiserar med gubben. Nu ges det ju bidrag till sånt så inte behöver han göra allt själv. Det är väl mer artikeln i sig som belyser en viss okunskap och suktar efter ”den stackarn”. Man kan ha empati nog för att fatta gubbens situation men även kunskap nog att inse hur vinklat det är. Svärmor är 77 och ensamstående. Hon äger en del av en väg. Hon kan inte sköta den utan det lejs bort.
Gubben har, som sagt, rätt att sätta upp bommar el.l. Inga problem för kommunen. Han får troligen flytta sin brevlåda och sin soptunna för att få till den servicen, men det är nog allt.
Det hela är en tomt hot och en situation som många har. Visst vore det nice om stat och kommun tog över allas vägunderhåll. Jag tror, ärligt talat, att alla markägare skulle vilja det.
Egon
Låta skattebetalarna betala
VERY NICE
Upp&nervänd kolv som blomkruka?
Du borde ha 6 över… ![]()
Haha nää, det är bara en kruka som det en gång levde en krukväxt i. Blocket behöver inte vattnas så det är bättre.
Det är trådlösa led-lampor i varje cylinder som sitter i en hållare som jag har 3D-printat.
EDIT: Nu fatta jag vad du menade! Köpte blocket tomt så inga kolvar över.
Aluminium block?
Aluminium med stålfoder i cylindrarna, väger ca 20 kg.
Idag är skidsäsongen över. Lokala skidområdets anläggning stängde igår. Den egna säsongsavslutningen blev i fredags. Det har varit mycket bra förhållanden den sista veckan med rejält antal minusgrader på nätterna och när ytskiktet börjar tina ungefär när backarna öppnade kl. 09 blev pistföret perfekt i cirka två timmar.
Generellt like, utom det alkoholfria ölalternativet…
Zero är bra att ha, ibland.
Det är väl mer för att jag har svårt för zero-produkter.
Zero alkohol öl och zero socker läsk, tycker bara inte om det, det finns något som inte är gott.
Jag dricker hellre något annat i de lägena.
Hur var det nu… alkoholfritt… syster … smakar likadant men känns inte rätt. ![]()
Egon
haha, om det bara hade smakat likadant…
Ja, jag vet ju inte egentligen .. har bara testat alkoholfritt. ![]()
Egon
good to know!
Idag fortsatte arbetet med att fixa den senaste gluggen i tandgarnityret.
Gluggens uppdykande berodde på att en tand helt enkelt sprack utan att jag gjorde något speciellt. Den sprack vertikalt ända ned till roten och det fanns ingen räddning. Tandläkarens förklaring är att det förmodligen har varit en i princip osynlig spricka länge och åldrande har försvagat tanden och när jag vid normalt födointag bet till, sprack den.
Synd att det inte skedde om två år, då hade kostnaden bara varit 10%.
Nu blir prislappen 14 000:- för att fixa en brygga. Det är hela veckopengen innan skatt.
Surt!
Onsdag till vårdcentralen, vad det än är så ger det inte med sig.



