Idag

Krävs det inte mer förstår jag att det står illa till i världen…

Alla har väl sina dagar… och oavsett om det är befogat eller ej så, att reta mig på folk har jag inga problem med men jag reagerar sällan.

Det är, i vanliga fall, träningsvilliga killar och inte har jag något emot om det snackas lite varstans. Det är tonen och inte minst ljudnivån. Hade man öppnat fönstret hade trafiken utanför stannat.

Btw. Några neandertalare har en spellista som rullar med ”carolus Rex” på repeat. Jag suckar högt när rasse-skiten spelas så.. ja, världen är kanske illa ute?

Egon

1 gillning

Det kan ju också bidra att övrigt förd politik är bättre för landet i stort än vad man annars får dras med.

Denna diskussion dock kanske först bättre i annan del?

Jag vet inte vad det är, men tolkar jag det rätt att vi snackar om vit makt liknande musik?

Idag på ett café på Sveavägen i Sthlm hamnade jag i kön för att beställa bakom en dam. Hon skulle beställa kaffe. Hon pratade lite knackig engelska men helt ok. Först var det speciella bönor och specialmjölk. Sen var det topping. Vispgrädde var fel. Här någonstans öppnades en till kassa och jag fick min bryggkaffe på 20’sekunder. Betraktade dramat vid kassan från ett bord. Efter flera minuter och flera försök med varianter förslog hon i kassan chokladsås som topping. Det var ok tyckte damen men den skulle vara ett visst märke och ringlad på via ett visst mönster. Sen skulle hon betala, och kortet fungerade naturligtvis inte. Efter runt 20 minuter i cafet drog jag vidare, damen stod fortfarande kvar. Hon i kassan visar ett under av tålamod, för mig kryper det i hela kroppen. En kaffe liksom!!

Det bästa är naturligtvis att inte bry sig. Men för en person som ibland har norra Europas sämsta tålamod blir det olidligt.

2 gillningar

Vad är det för fel på att bara beställa en svart kaffe?

1 gillning

Låter som Sabaton vilket då inte är vit makt musik( enligt dem)

Precis… Café Nero, Espresdo House etc. Det tar evigheter.

Tänkte mer på texterna / budskap

Var tvungen o googla.
Kommer från en skiva a modell koncept Sveriges stormaktstid o fall.
Men gissar om Ultima Thule hade släppt exakt samma material så hade det tolkats “annorlunda”

1 gillning

Så lärde man sig något nytt.

2 gillningar

Var på konferens i Istanbul för typ 30 år sedan.
Överallt när man skulle köpa något så skulle det prutas och förhandlas om priset.
Kul i början - men blev bara tröttsamt i längden och tog onödig tid.
Man visste att utgångspriset var typ 2-3 ggr högre än vad slutpriset landade på så när försäljare ville ha 10.000 lira så drämde man i med 2.000 och började gå därifrån om försäljaren fortfarande ville ha mer. Då blev det lite panik och försäljaren gick direkt ned till 3.000 och så var man överens om 2.500 :grin:
Undrar hur Trump gör ?

Hittade jag en bra idé som båda kan förbättra speltempo och service genom att kiosken slopas samt utgör en bra lösning på klubbbens vildsvinsproblem.


1 gillning

Jag trodde den hörde hemma i “Långsamt spel-tråden”:

Du har 40 sekunder på dig att slå. Annars är din(a) boll(ar) borta… :open_mouth:

2 gillningar

Avfettning. Halvslarvig tvätt. Motortvätt. Städat kupé. Putsat rutorna. På med sommarhjul.

Noggrann tvätt får bli en dag när jag har ork o lust. Skall polera o vaxa då åxå.

1 gillning

The Art of the Deal? Det är att bete sig som en jävla idiot? Skulle inte tro det.

Sommarhjul? Trodde den va vinterparkad.

Nä. Det är ju ingen sportig bil.
Snikdiesel med 190 hp och 4wd.

Ser jag att min nya medicin inte var helt gratis …

3 gillningar

Var tvungen att googla, lät lite som sånt där elixir som såldes på marknaden 1880 och botade allt från skoskav till pest… fast som då säker funkar. Botade alla möjliga sjukdomar som inleds med ett efternamn. Hoppas det tar bra på dig !

Brorsan har en blod grej som har en sån där ohemult dyr medicin för.