Idag

Den här tyckte både jag och sambon var fin. Men är det rimligt att köpa en helt vanlig bricka för 500 spänn?

Vi avstod!

Har man inget behov av en bricka känns 500 spänn mycket…

Jag och min bättre hälft har letat efter en bricka till husbilen. Där blir det en del spring till bordet utanför (man vill ju sitta ute och äta/fika om det finns någon möjlighet). Då är ju valet: Billigaste tänkbara som uppfyller funktionen “bricka” eller någon som dessutom har ett motiv man tycker om…

Ur den aspekten skulle jag inte tveka att betala 500 för något motiv jag tyckte om.

Nästa vecka/månad har jag dessutom glömt vad den kostade. Den är bara fin…

Edit: Vi har tittat på brickor med eget foto på. Många har krav på att beställa fler brickor än en, vilket är helt galet. De här har två som minimum: Villkor | Fotobrickan Jag har ingen aning om de är bra, eller inte. Jag behöver bara en bricka…

Om frugan får välja är valet lätt, jag är en toffel så jag bara nickar glatt och fortsätter att diskret lyssna på min ljudbok

1 gillning

Apropå golfiga köksgrejer så gillar jag mina föräldrars tallriksunderlägg.

8 gillningar

Schyssta!

Typiskt en sån sak jag skulle kunnat betala (för) mycket för…

Finns på Newport att köpa tror jag. ”Vi” gillade dem inte.

2 gillningar

.. lutar det åt SD.
Det ska mycket till för att jag ens ska tänka åt det hållet men det började illa på gymmet. 4 pers inkl mig, ett jävla kacklande varade. I med öronlurar och det gick ändå igenom. För helvete… !
Körde en övning och gick över på en ledig maskin… körde ett sett och då kom snackare 1 fram. ”Jag körde där” icke du snackar ju bara. :enraged_face:

Egon

Idag bytte jag till sommardäck på frugans V60.
Tog 22 minuter från att jag gick in i garaget tills jag körde ut med bilen för att kalibrera däcktrycket.
Då ingick att ta fram sommardäcken och ställa in vinterdäcken i tiden.

Så i morron blir det väl världens snöstorm här…

1 gillning

Om du har trekvart över imorgon får du gärna komma förbi och byta däcken på våra bilar.

1 gillning

Bidde inga sommarhjul på lilla bilen, idag. Punka på ett av de ganska slitna däcken så det fick bli en tur till gummi-Kalle för att beställa fyra nya fälgskydd. Det blev i alla fall tvätt och städ, om än med vinterhjulen på.

Med bra väder i morgon blir det tvätta, motortvätta, vaxa, städa Beemern. Och byte till sommarhjul. Skall bli skönt. Vinterhjul är som att köra omkring med inbyggt svaj. Sommarhjulen är ganska stumma.

2 gillningar

Antar du gymmar med fläktremmar

Filmen är redan här. Lite väl kompakt kanske.


https://www.facebook.com/share/v/1KZgicpzCS/?mibextid=wwXIfr

Första gången jag hört talas om Johan August Gripenstedt. Är det bara jag som sovit i skolan?

Man bör fråga sig hur övriga världsekonomin såg ut 40-90.

1 gillning

.. är det 13 år sedan jag sålde min sista motorcykel och lämnade hojåkandet bakom mig. Av alla motorcyklar jag har ägt genom åren är det två jag kan sakna, dels CBX 1000 -79 som jag sålde 1984 och den här 2009 X-Bones som jag modifierade när den var fabriksny.

3 gillningar

Idag, ska tuffa igång motorsågen.
En del att ta hand om efter stormen, frågade trevliga snubben i byn om han var intresserad av lite kubbar.
Typ kapa strax under 120cm så kommer han o hämtar det alt jag kör bort det till honom.

Och se där - socialliberalism är da shit. Duktiga mellanmjölk svenne som ger järnet som snickare, sjuksköterska, ingenjör eller läkare är kungen. Eller drottningen.

Och där sjönk dieselpriset med 2:70 från 24:74 till 22:04 hos ST1 :grinning_face:

1 gillning

Då gäller det tanka idag, imorgon kan det ju stiga igen?

2 gillningar