Idag stiger…sjunker…stiger…eh…sjunker inflationen…kanske…
Är det golvvärme under?
Alla rubriker är sanna. ![]()
Hur var det nu, hade inte momsen sänkts?
Eller igår blåste säsongspremiären bort.
Gud måste hata golfare?
Nu kan man äta frukost i lugn och ro.
Frun fick nys på att Celine Dion skulle ge konserter I Paris i höst.
Jag lyckades komma med i lottningen för förköp.
Först lista ut vad 8.30 CEST var I lokal tid, sedan in i kön för vänta på själva släppet.
Sedan vänta på vår tur för att få köpa biljetter.
Sedan hitta två platser bredvid varandra.
NU HAR VI BILJETTER!
Hustrun är lycklig ![]()
Rösten!
Vi hoppas den håller.
Den höll inte till förra konserten vi hade biljetter till (som skulle ha varit i Stockholm)
Är det dags att köpa en dunk kallavfettning (Prickbort, ftw).
Ingjutet i betongplattan. Detta är bara en “slipsats”.
Ser jag redan fram emot blockbuster-filmen om räddningen av den nedskjutne piloten och hans weapons officer i Iran. Makalös story!
Senior military officials described the mission to recover the downed airman as “one of the most challenging and complex in the history of U.S. Special Operations” — a testament to the brutal terrain, the gravity of the airman’s injuries, and the relentless pressure of Iranian forces racing toward his position deep in the mountains of Southern Iran.
For more than 24 hours, the Weapon Systems Officer defied the odds. He evaded enemy patrols, pushed through exhaustion, and at one point clawed his way up a 7,000-foot ridgeline on sheer will alone. He refused to be taken.
Above him, U.S. attack aircraft carved a path of fire, hammering Iranian convoys and buying precious time for the men moving toward him on the ground.
They were coming.
SEAL Team Six operators, supported by the full weight of JSOC, closed in on their man. Weapons were raised, positions were held, and Iranian forces were kept at distance through precision, discipline, and the kind of cold resolve that only the world’s most elite warriors carry.
No one was left behind. The mission was accomplished.
Körde väl playback på OS-invigningen. Z
Idag letades golfklubborna fram ur garaget och en timme spenderades i studion.
6 månaders vila från golf har varit skönt, ett visst golfsug börjar komma.
Har jag tillbringat 12 timmar med att försöka ta mig till Stockholm…Skulle ta 4:40.
Vi gjorde vad vi kunde för att hindra dig men tyvärr var det inte tillräckligt.. ![]()
Tåg?
Jag är inte framme än…Jo, tågfanskap.
Men här finns öl och jag sitter jämte en Djurgårdare som inte kom hem från matchen igår så jag har det ändå rätt så trevligt.
Bara toaletterna funkar så är det väl ok ändå?
Det gjorde de säkert, folk köade iallafall, jag behövde aldrig gå dit.
Idag har jag gått 23000 steg, och då har jag inte ens spelat någon golfrunda.
Kändes så här också men tappade räkningen efter 283.
