Enklaste sättet att komma runt för stor fil är att göra en skärmdump av bilden i mobilen.
..skiljer vattenståndet rejält mellan norra och södra delarna av Öresund. Öresundsbron är byggd på den grundaste delen av sundet, kallat Drogdentröskeln. Tröskeln löper tvärs över sundet och när vinden kommer från NV-N däms vattnet upp norr om bron och skapar stora skillnader i vattenstånd på en sträcka av några kilometer. Just nu är vattenståndet +83 cm i Malmö hamn, men -26 cm i Skanörs hamn.
Är det kyligt och regn/snö i luften. Sommarhjul får vänta till dess det är bättre väder. Onsdag verkar ha schysst prognos
Hos mig är det vitt och slaskigt idag ![]()
Visst blåste det mycket men vi slängde lärlingen på pumpen (så min bil blev dammig av flytspacklet) så hade vi en fin dag där ute på en av blekinges finaste platser. Chefen bjöd på korvgrillning efteråt.
Idag var barnbarnen på besök hela dagen. En del av vardagsrummet har blivit lekhörna, helt perfekt, idag kunde vi vuxna äta en hel måltid i lugn och ro vid matbordet bredvid.
Vi hade två “tornado” på besök från i går middag till i morse. Man är mogen för vilohem efter en dag med de två.
Skämta inte… De är helt fantastiska men nu är jag helt slut.
Frågade fru Norrland hur det känns att inte behöva gå till jobbet i morgon.
-Bra!
![]()
Ledig imorgon o dagen efter o dagen efter o… …timmarna ska in lör o sön 24timmar.
Prata inte skit om drottningen.
Ho ä ju dö?
Visst fan. Sist jag va där levde hon ![]()
Klinkers i vardagsrummet?
Hmm jag tror det får bli vi åka tåg dit om dottern och hennes karl förökar sig. Minns dotterns barbieår. 3cm tjockt lager över hela golvet med små pryttlar…
Inte i detta fall. Limmad fiskbensparkett
Är det Fred som är chefen?






