Idag

Vad är det roliga?

1 gillning

Idag fick jag tillbaka min cykel från service. Den är inte använd på några år. Alla slitdelar utbytta och ny modern Garmin cykeldator som kan ”allt”. I morgon får vi se om ägaren orkar med :blush:.

7 gillningar

Nu snarare; lyfter senaste raketen man hjälpt till att meka ihop.
Artemis II med 4 modiga dårar som ska cirkulera månen och tillbaka.

Senaste gången det skedde var 1972.

2 gillningar

Är det en dag för sent för den här pärlan

1 gillning

4 modiga dårar.. vad ska man då kalla de astronauter som för iväg i en plåtburk med en dator som hade mindre beräkningskraft än dagens miniräknare?

4kb ram låter lite, det är ju inte så himla många år mellan apollo och ABC-80. Hände mycket då.

Låt mig säga såhär, vi har inte sett leveransen och kostnaden för desamma riktigt ännu…

Dessutom brukar ju tåg bli försenade :wink:

Men den som lever får se: Nya lok och vagnar till nattågen – Järnvägar.nu

Det fina med AGC var alla dess ingångar och utgångar. Samt givetvis att allt va fint det va ju nytt på riktigt.

Idag öppnar drivingrangen på hemmabanan, +2 och snöblandat regn. Premiären får vänta, till och med för trist väder för att åka till skidbacken.

Det känns dock lite egendomligt att rangen öppnar när fortfarande skidbacken är öppen.

1 gillning

Yes bara 266 dagar kvar till Jul

2 gillningar

Men vaff… Låt oss få en golfsäsong först va!

1 gillning

Igår ca 10:00 grävdes fiberkabeln av.
Ingen fiber i stora delar av området.
1,2km fiber ska bytas o trådarna svetsas.
Varje år kommer meddelandet från fiberföreningen, ska du gräva? Vi kommer och markerar fiberkabel.
Förra året var det min granne som grävde av kabeln.
Ivfsh fortfarande ingen fiber..
Dyrt??..

Läser jag om ursprunget till uttrycket “Käringen mot strömmen”.

Har jag köpt en grönsak.

Sånt där begriper jag inte, jag kan ungefär öppna locket på laptopen, och då startar den automatiskt.

1 gillning

Gurka är väl frukt och inte en grönsak?

1 gillning

idag investerade jag…

4 gillningar

Den är väl till och med ett bär ?

Bär är frukter. Jordgubbar, hallon, björnbär, körsbär är inte bär men frukter, stenfrukter. Banan, gurka, melon, är exempel på frukter som är bär.