Idag

Ramlande in på en reklamsida om elvagnar.
Jag anser mig faktiskt lite tekniskt bevandrad men det här övergår mitt kunnande

image

Hur kan de vändbara hjulen underlätta transport och förvaring?

(Ja, jag har tråkigt…)

Det är offset på fälgarna. När man använder vagnen har du mycket bredare spårvidd än när du vänder hjulen.

1 gillning

Ah, när du säger det så där är det ju självklart!

Men då inställer sig frågan om inte vagnen är ännu lättare att transportera och förvara med hjulen demonterade.

Bilden jag får i huvudet av ovanstående diskussion..

2 gillningar

Är det inte enklare att bara haka på golfvagnen på bilens dragkrok och köra i väg ? Slipper man ju fälla ihop den alls…eller tänker jag fel nu ? :thinking:

Kanske. Fast axeln sticker nästan lika långt ut. Och den är “elak att slå i benen på sig”. Sen ska du lägga hjulen någonstans.

Dags å stanna hemma ?

Funderade jag på att öka till gigabit-hastighet, men frågan är vad det ger? Med 100/100 har jag inte upplevt några problem. Vad kan man tänkas hitta på för kul för att motivera snabbare bredband (vi har fiber).

Din svarstid kommer inte bli bättre vilket är viktigare.

100/100 är inte jättesnabbt men 250/250 kan du motivera sen maxar wlan ut ändå om jag inte tänker fel.

OK, men jag måste ju motivera för mig själv varför jag ska pröjsa för 250/250. Vad får jag då som jag inte har nu (i upplevd effekt)? Streaming funkar redan bra (kör mest internt från egen server), spelar inga tunga spel (grabben kör Runescape) och skickar inga gigabit-filer mer än någon enstaka gång och då har jag inte bråttom.

För att du kan få snabbare! :slight_smile:
Annars kanske denna vishet smittar av sig på golfrelaterade utlägg med :wink:

3 gillningar

Bara handlat en launch monitor för 54000 senaste veckan.

2 gillningar

Beror väl på vad du har för jurassic wlan? Wi-Fi från mobilen ligger den kring 500/500 Mbps medan 7 år gammal laptop inte orkar mer än 350 Mbps ut på det stora nätet. Har 1000/1000 in till huset vilket de trådade enheterna nästan kommer upp i.

1 gillning

Jag har 100/100 och TV via WiFi. Räcker fint. Har iofs rätt schysst WLAN o ny laptop så det är 100/100 som är det som är “sämst”.

Man ska alltid mycket mera än vad man behöver, för säkerhets skull… :joy:

1 gillning

nu ut å jagade vildsvin som vill in i våra soptunnor, yxa missade prexis

Fel på svingen eller yxan?

Det är alltid utrustningens fel borde du veta.. :wink:

2 gillningar

Yxa alltså. En bekant jagade vildsvin med kniv. Hårding!