Idag

Visst är det! Både bakom pannbenet och i alla kopplingar mellan noder i det neurala nätet. :wink:
Det är rimligen det där som ditt projekt om “känna igen siffror” gör, via libs, för det är ett typfall för den sortens nätverk. Och om man bygger det själv, med Octave eller Matlab, så får man sig en dos “matrismatte” och “analysmatte” på köpet.

1 gillning

15k!? Going skywards? Dottern drar till Japan och den biljetten kostade 10k. För 15k kommer man till NZ om man väljer rätt biljett. Eller till Hawaii (om man nu vill åka dit) eller till Buenos Aires eller Kapstaden. Men det är klart, med First Class-biljett kommer man väl ungefär från CPH till FRA för 15k.

Vi köpte våra Londonbiljetter för några veckor sedan. Nu får vi väl se om det blir oroligheter

Idag startade årets säsong av torvlagning på golfklubben, 3 vilsna själar dök upp och körde nästan 3 timmar så idag hann vi nästan med hål 4 på Links.
Det tar 9-10 timmar per hål i genomsnitt så det är många torvor som ska fyllas.

Nu blir det lite mat och sedan ut och byta till sommardäck på bilen. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Torvor på fw?

Japp, vi är ett gäng som brukar köra 1 dag i veckan och nu när våren kom så tog jag initiativ och mailade ut att jag tänkte tjuvstarta redan innan banan öppnade.

1 gillning

Idag hade jag ett tåg att passa på morgonen. När jag måste lämna huset hittar jag inte ryggsäcken med träningskläder och annat viktigt. Får stresspåslag, tåget väntar inte. Springer omkring på hela nedervåningen, vad f*n liksom! Tills maken lungt säger, ”-Du har den på dig, på ryggen”.

Ridå! Nog för man kan bli kokt i kolan vid jetlag och sömnbrist men det här var snurrigt på riktigt.

1 gillning

Dottern till Japan. Hade bokat med ANA, som tur är. De flyger nonstop och normalt ganska nära Iran. Men de har routat om och tar västra vägen över isen sedan 3/8. En nätt tripp på 14 timmar.

Haha, då kanske hon åkte samma plan som min sen koltåldern japanfrålste son! Hans fjärde resa på fyra år, eller om det är fem. Fråga om hon träffade tre stiliga Uppsalakillar i 30-årsåldern med skäggstubb.

Mja vi är 4 st som ska till portugal fram å tbx i sommar. Besöka mina föräldrar.

Ah, ja. Fyra pers. Blir säkert en bra resa. :slight_smile:

De befinner sig norr om Alaska just nu, så om junior Anders är ungefär där så är det samma flight.

Idag har den kluriga hundvalpen listat ut hur man öppnar skafferidörren.

Det blir väl till att sätta hänglås på dörren.

4 gillningar

Idag firar vi namnsdag för en av våra kompisar?" :wink: :laughing:

Fick jag vet att något helt obeskrivligt jobbigt hänt en person i min omgivning (inte familj). Jag är riktigt skakis även så här en timme efteråt. Det här är bara för att pysa ut det hela lite lagom anonymt, behöver inga reaktioner.

5 gillningar

usch då… Ja bara att få skriva meningen att man är skakis kan hjälpa en lite. Ta hand om dig och de som drabbats…

2 gillningar

Semesterledigheten, lite av “ny på jobbet” ,hoppas på att få ihop magra 6 veckor.
Mars-April lite flytt med schema/ ledighet, får ihop 3 veckor ledighet. Life is good.

2 gillningar

Har jag AI:at lite inom två områden som intresserar mig en del.
Viner och knivar.

• Viner. Jag är inte så impad av AI (GPT) vad gäller viner. Ibland kör GPT i diket vad gäller sorter vs pris vs rnaing etc. Min egen kunskap är mer nyanserad och såklart även erfarenhetsbaserad. GPT har koll på områden, gårdar och ungefär vad som funkar till vad. Det som kan vara bra är om man blir mer detaljerad själv, och kan gradvis zooma in GPTs bluddrande och liksom landa på väldigt specifika vin-mat-kombos. Där har jag haft en och annan riktigt bra träff. Som en sorts enkel vad funkar till vad, är GPT väl godkänd. Även viss jämförselse mellan regioner och producenter etc ger ganska schysst output.
    GPT-betyget: B, godkänd.

• Knivar. Här kan man få nyansering mellan stål, slipningar, ytbehandlingar, slipbarhet och skärpa och GPT verkar faktiskt kunna prestera lite “känslan i denna borde likna den du har” etc. Så inom detta område får GPT betyget Ba, icke utan beröm godkänd.

Det är en rejäl bit kvar till “a” och “A” kanske är omöjligt att nå för en AI.

Sonen, som då är proffs på området har då bara börjat förklara för mig hur t.ex. ett “AI som förklarar knivslipning jättebra” skulle gå till. Man kan åtminstone från ett rätt begränsat antal kort få ett AI att leta efter nåt på kort.

Personligen ser jag på ohälsosamt många filmer i ämnet knivsmide…