Idag

USA kommer inte att betala tillbaka tullpengar”

Så det enda som egentligen hände vara att amerikanska företag och konsumenter fick betala pengar till amerikanska statskassan?

Ja, samt att det försvagade utländska bolags konkurrenskraft på den amerikanska marknaden.

Som väl bör återställas när tullarna tas bort igen?

..har jag tagit första TBE-sprutan. För fjärde gången på 15 år. Glömmer alltid bort att fortsätta med andra sprutan…
Borde vara viktigt med skydd som golfare i Mälardalen och som även i jobbet springer i högt gräs i skärgården. Jag har dock inte blivit fästingbiten de senaste 30 åren, vad jag märkt. Mitt blod verkar inte duga åt dem.

1 gillning

Här (Linköping) har de haft ett sms-system som gör att man får påminnelse på sms.

Jag valde bort detta men har egen påminnelse i min kalender (digital). Nu får jag en påminnelse var femte år (påfyllnad).

Usch då, då är det snart dags för andra bältrossprutan oxå :frowning:

Tog den nyligen. Billig och bra.

1 gillning

Rabatt när man är 65+ :smiley:

446 ton tung transformator på väg mellan Ludvika och Köping.

tidig morgon F1 börjar

Får man sätta sig i bilen och köra ned till Torekov igen. Slit och släp.

2 gillningar

Ja, livet är jobbigt ibland.

I ditt anletes svett…

Mår jag finfint. Dags att greppa dagens göromål, som i stort är att i lugn takt förbereda för middag ikväll. Goda vänner kommer hit. De är lite annorlunda funtade än jag vad gäller “mjuka” och “spirituella” (bildlikt) saker, men de har rätt hög mental kapacitet så jag ser fram emot spänstiga diskussioner triggade av avslappnad situation inkl ett par glas riktigt bra rödvin.
:slight_smile:

2 gillningar

Och då sitter jag och försöker gissa yrkesgrupp… :slightly_smiling_face:
Låter som programmerare…:slightly_smiling_face:

En av dem är faktiskt kodknackare. :wink:
Den andra är…nåt helt annat och jag släpper inte ut mer info än så.

1 gillning

Hur lång tid tar det?

45 minuter. 3:30 att spela. 30 för våfflor i restaurangen och sen hem igen. Hyfsat spel för egen del, men behållningen var att se grabben spela. 125-130mph i klubbhastighet är något utöver det vanliga.

2 gillningar

Får se om sonen får igång golfen, finns tydligen några kollegor som spelar. Synd som fn att inte Kåbo fick finnas kvar. Han lade rätt mycket ner då citygolfen lades ner. Blir bara nån runda per år, hög klubbhastighet och stor spridning…

Ja blir spännande att se hur långt min unge slår i år. Över 180 cm och börjar få lite muskler. Tränar på gym sen ett tag tillbaka. Han slog nästan lika långt som mig ifjol, vilket iofs inte är så märkvärdigt. Kan väl få iväg bollen ca 250-270 meter som allra allra bäst. Men oftast 220-230 kanske.