Idag

Close but no…

2 gillningar

Du har ju inte ens träffat greenen så det förstår jag!

1 gillning

Tipsar jag om gamla fina Golfmagasinet

Lite pensionarsfeel att bara kunna gå ut och ha de bra..

4 gillningar

Ska känna på det i maj får vi se…

Ser jag en rubrik i GP, om Metas smarta glasögon som kanske observerar mer än man själv vill de skall observera.
Nähä! Det hade jag aaaldrig kunna gissa!

Jag ids inte forska i det hela, men hur kan någon enda person som inte är långt ned på normalkurvan, ens för ett ögonblick tro att något annat än att det både kan och kommer bli “Pandoras ask”. Röststyrning, AR, VR, Gemini, GPT, … de kan alla dras över samma kam vad gäller potentiella integritetsproblem.

Med lite annat perspektiv: Idag verkar vi ganska aningslöst vilja dela med oss av sådant som man för 50 år sedan hade speciella inrättningar för att hitta, utpressa, pressa, locka.

1 gillning

Om alla delar med sig frivilligt om sånt så finns det inga hemligheter kvar att utnyttja till utpressning… :wink:

Nja. Alla delar med sig. Många inser inte att de delar med sig. Men det är ju inte individuella delningar i sig som är det potentiella bekymret. Det är summan av allt och vad man sedan kan göra, extrapolera, som är haken.

Ett minsta motexempel som är enkelt att beskriva och trivialt att förstå.
Person A och person B har ett förhållande med varandra. Vi kan kalla det för utomäktenskapligt, eller något med samma innebörd. Det är i alla fall något som de vill hålla hemligt. Både person A och person B använder appar/mobiler, där platsinformation delas. Frivilligt eller aningslöst, resultatet blir detsamma.
Att person A varit i visst rum på visst hotell en viss natt är inget konstigt för det var ju en tjänsteresagrej. Samma resonamang gäller för person B.
Men.
Tillsammans är dessa båda informationsbitar inte längre frivilliga, eftersom de visar att A och B tillbringade natten i samma rum och historian visar att de dessutom gjort det X ggr tidigare.

Det finns alltså betydande potentiella problem med att dela ut “oskyldig” information.

Change my view…

Det behövs ju lite hjälp från deltagare oxå, det är ju olyckliga omständigheter såklart, dock finns det nog en problembild sen förut om man tittar lite närmare!

Fast sånt där… Jag vet inte. Vad är hönan och ägget? Han var uppenbarligen inte frisk.

1 gillning

Det är så sant att det kan sägas 2 ggr! :wink:

1 gillning

Man ska aldrig läsa hela inlägg. Det korrekta är att läsa halva och sen gissa. :wink:

1 gillning

Jag läste nyligen om ett land som säkert inte visste att de delade med sig av informationen från trafikkameror…

Allt som är uppkopplat kan hackas. Lätt, eller svårt, spelar ingen roll. Kan jag komma åt min uppkopplade pryl kan garanterat någon annan komma åt den också.

2 gillningar

Javisst. Det är ju en total självklarhet (för mig som jobbat med telekom sedan Adam var kung).

Monitoring nån gång?

Nah. Inte seriöst orkat göra det.

Han kanske menar HCP ?

1 gillning

Höll på å köpa en S2. Skönt drag.

Bra drag som fan! Samsung Galaxy S II eller S2 som det oftast skrevs. :grin:

Vi pratar 944or

3 gillningar