Idag

Vi gör alla våra val, men efter 1-2-3 “dåliga” val där man försöker vara ekonomiskt fiffig och tycker att man kan leva med det hela, men där det “rätta” valet ändå är inom ekonomiskt räckhåll, så lär man sig.

2 gillningar

S2 ???

Det blir till att koka några kastruller med vatten inne på spisen och fylla poolen med.. :laughing:

1 gillning

On that topic.
Väntade på tanten när hon skulle stänga klädaffären: Det hördes ett högt splatch o sen ett rinnande ljud. Kläder fick flyttas undan fort när det forsade ner flytspackel från taket. Det var renovering på våningen ovanför. ”Hejsan, det rinner en masa flytspackel ner i vår butik”. Kommunalt fastighetsbolag… så de hängde snabbt ut golvläggaren och tog det hela med godan ro. :roll_eyes:

Egon

Går knappt flytspackla ett golv utan att det läcker nånstans. Idag läckte det bara på 7 ställen :wink:

Men man får minimera skadan. Det är ju ofta inte speciellt mycket flytspackel som rinner igenom men …

… ibland kan man hålla sig för skratt.

Fin bild. Den är nog lite ”skev” för om det är spännpapp i taket så Ser det kört ut. :wink:

Egon

Jag gillar hur du tänker, men deras rum är faktiskt runt där. :slight_smile:

Rolig historia hör till jobbet för övrigt. Tant kommer förbi utanför huset. “Den fina katten! Den fina katten!” och pekar på en kise som går där ute. Hon påstår att den rymt. Fan också, vi hörde ju ändå oss för med den senila farmorn som var husvakt om det fanns några husdjur… nåväl, i panik får vi tag i katten och Micke lyckas hålla kvar honom mot protest… jag ringer snickaren som av en händelse råkar bro granne med jobbet. Skickar en bild.
-“Nä det är vår katt, han brukar vara ute”.

0-100-0.

Idag har våren kommit så här pass långt. Ändå lite häftigt att man kan se så tydligt att norska höglandet (eller vad det heter) blockerar de lite mildare vindarna från sydväst så effektivt. De delar av Sverige som liksom ligger i lä bakom bergskedjan har lite kallare.

stämmer någorlunda men höjden ovan rör genererar c/c av dessa har du ca 300mm c/c så bör du ha minst 40mm

1 gillning

För att komma upp till 50mm från golv i grundspackling (sen fallspackling på det) behöver vi alltså minst 5 säck per m² eller om vi är snälla ca 1000kr/m² bara i grundspackling.

Billigt med speciallösningar… not.

Dessutom brukar man ju säga ca 1 dags torktid per cm flytspackel… och det ökar såklart logaritmiskt.. så det blir ingen golvläggning där inom en vecka efter flyt…

Idiotlösning.


Blev jag sugen på en Citroën DS21 Convertible. Kan vara AI tyvärr.

1 gillning

I höstas lyckades jag matcha en prislkod på SAS som gav bra priser med NHL-kalendern. Så nu är vi i Toronto. Här en bild på CN Tower. På lördag blir det hockey :goal_net::ice_hockey:

3 gillningar

Nope. En 85:a. Gillar de äldre mer än de senare även om man såklart inte tackat nej till lite mer power.

Många kastruller blir det..

Jag kan rekommendera ett besök på akvariet i Toronto, mycket trevligt :grin:

(och Hockey Hall of Fame givetvis)

1 gillning

Är jag nöjd med min intervju på praktikplatsen igår. Lite nervöst att dyka upp på möte med fyra representanter från företaget - som alla nog förväntat sig nån pojkspoling och så kommer en gubbe på snart 58 vårar.

Fick iaf bra respons på mina förslag och de var väldigt imponerade av min proffsiga presentation.

Enda problemet är att jag nog höjt deras förväntningar lite mycket, men det är väl bara att bita ihop och leverera.

1 gillning

Kundresan… Kundresan… alltid dessa resor..

Kundresan, köpresan, onboarding resan, offboardingresan, resresan… :grin:

2 gillningar

Hey, man får säga sånt de vill höra. Och en av killarna log med hela ansiktet och sade, ”jag hör många saker som jag gillar” när jag var klar.

2 gillningar

Jo tack, jag vet…

Förresten när blev x-processen x-resan egentligen?

10 år sedan?

Ingen aning. Jag har ju varit fredad från sånt som översättare och skribent (tänkte nästan skrivit lebeman och vivör).