Kollar man bilderna så vetefan.
Jäkligt sorgligt.
Ha ha! Jo så är det! Lyckades även få till en 5-putt på Saurines. Tror dock inte GambeBooks algoritmer räknade med att någon skulle kunna 5-putta så jag tror jag slapp utropet då! ![]()
våga!!
Icke under 29C vattentemp! ![]()
Ja men så där! Looks nice!
Bara några kW vattenvärmare på den där i några dagar, så har du dina 29 grader.
Vi brukar sätta på värmen när dagstemperaturen kommer över 20C. Invertervärmepump på 12kW, det brukar ta två-tre dagar att värma till 29C.
Idag hämtade jag hem Sonny från vinterförvaringen. Bilden är dock från Skåneturnen förra året. Han startade på första försöket och verkar ha överlevt vintern
Voi vitsi, sauna oli tulessa!
Fastnade lite väl länge innan jag hoppade in så cirka 90 grader varmt på mätaren. Givetvis rejält med vatten, annars är det ju ingen vits. Det är både skönt och oskönt när man knappt kan andas in, man får skydda ansiktet in händerna och det bränner som eld runt öronen. Det blir inga 45-minuters i det läget.
Weird…
Kan man inte fräsa i golvspånet, eller är det för mycket jox?
Nu lägger jag mig inte i konstruktion av olika anledningar, men man kan lätt ta upp golvspånen och lägga ner spårade skivor.. är den enklaste lösningen (inte billigaste). Nej det blir lämplig primer (Schönox SHP) och armering sen får rörmokaren klamra fast sin slinga bäst fan hen vill och sen blir det extra spackling med förhöjd tröskel som följd.
Har aldrig i min korta karriär gått in på nyspacklat golv och tryckt ner nån kabel i spacklet. Det låter extremt dåligt och jag behöver inte gå in på detaljer.
Buy once, cry once.
… Nu går det nog 2000kr mer spackel plus lite tid… Så det får jag ju förklara.
Plus 15-20mm högre golv…
- “Oj här var det lågt i tak?”
- “Nej, bara högt i golv.”




