Idag

Kollar man bilderna så vetefan.

Jäkligt sorgligt.

Ha ha! Jo så är det! Lyckades även få till en 5-putt på Saurines. Tror dock inte GambeBooks algoritmer räknade med att någon skulle kunna 5-putta så jag tror jag slapp utropet då! :slight_smile:

2 gillningar

Vårstädat! Nu kan värmen komma vilken dag som helst.

2 gillningar

våga!!

Icke under 29C vattentemp! :grimacing:

2 gillningar

Ja men så där! Looks nice!
Bara några kW vattenvärmare på den där i några dagar, så har du dina 29 grader.

2 gillningar

Vi brukar sätta på värmen när dagstemperaturen kommer över 20C. Invertervärmepump på 12kW, det brukar ta två-tre dagar att värma till 29C.

2 gillningar

idag ute vid sommar vagnen å fixade lite tog fram utemöbler å dyligt frun fick städa å skura lite

2 gillningar

Idag hämtade jag hem Sonny från vinterförvaringen. Bilden är dock från Skåneturnen förra året. Han startade på första försöket och verkar ha överlevt vintern

3 gillningar

Voi vitsi, sauna oli tulessa!
Fastnade lite väl länge innan jag hoppade in så cirka 90 grader varmt på mätaren. Givetvis rejält med vatten, annars är det ju ingen vits. Det är både skönt och oskönt när man knappt kan andas in, man får skydda ansiktet in händerna och det bränner som eld runt öronen. Det blir inga 45-minuters i det läget.

… Fick man höra nåt man aldrig hört förut

Weird…

Kan man inte fräsa i golvspånet, eller är det för mycket jox?

Nu lägger jag mig inte i konstruktion av olika anledningar, men man kan lätt ta upp golvspånen och lägga ner spårade skivor.. är den enklaste lösningen (inte billigaste). Nej det blir lämplig primer (Schönox SHP) och armering sen får rörmokaren klamra fast sin slinga bäst fan hen vill och sen blir det extra spackling med förhöjd tröskel som följd.

Har aldrig i min korta karriär gått in på nyspacklat golv och tryckt ner nån kabel i spacklet. Det låter extremt dåligt och jag behöver inte gå in på detaljer.

1 gillning

Buy once, cry once.

1 gillning

… Nu går det nog 2000kr mer spackel plus lite tid… Så det får jag ju förklara.

1 gillning

Plus 15-20mm högre golv…

1 gillning
  • “Oj här var det lågt i tak?”
  • “Nej, bara högt i golv.”
5 gillningar

Orkade inte leta upp nån officiell kommentar men chatgpt sammanfattade det rätt bra.

1 gillning