Om, säger om, det så småningom blir en “vettig” regering i Iran och ordning och shcysst juridiskt system så kommer landet läggas på SN:s kanske-resa-dit-lista. Oddsen är fortsättningsvis ganska höga.
Det gäller att det inteblir nån ny shah, och att de fattigare i Iran inte ser sin chans till respekt försvunnen
Känns som att situationen i MÖ kommer få kriget i Ukraina att te sig som en västanfläkt.
Tänk att få sätta en 5.56 i sådana där typer. Givetvis kommer jag inte göra det även om jag hade tillfället; jag är en mycket fredlig person i verkligheten. Men det vore gôtt att få göra.
Det problematiska i alla fall av “revolution” är att det går för fort. Evolution är vinnande.
Potentialen för dåligheter är tyvärr nästan obegränsad. De indirekta dåligheterna har också stor potential, tyvärr.
Undrar hur börsen reagerar imorgon…
Tippar köpläge
Hög risk isf. Det här kan nog vara startskottet på nåt mer omfattande. Fast vem vet. Jag tror ju alltid det värsta.
Jag borde ha bundit räntan när Putin invaderade. Tänker att jag gör det nu.
Lite lätt SN-nörderi. Speciella relativitetsteorin och Lorentztransformationer. Ibland fastnar man ju bara i såna där lattjo saker. Tog mig en liten släng av Navier-Stokes för ett tag sedan, men det är knepiga grejor som är klart råddiga att förstå (och jag avstår från att försöka fatta ordentligt).
hygglo
Idag inföll St Totteringhams day rekordtidigt. Lasagnen inmundigad och nu en liten segervirre framför PGA-golfen.
Initialt 5% ned, därefter återhämtning (kanske 2% enheter) fram till USA börserna öppnar därefter oklart läge.
Bara liten nedgång på australiensiska börsen. (0,3%)
Är jag blind eller har biltråden försvunnit?
Flyttade senaste dygnets bilprat till biltråden.
Torekov 13:08 imorgon.
https://www.instagram.com/reel/DVYeVxzilKH/?igsh=NDVjdTYxeTk5bWhp


