Idag

Vet inte om du tolkade in nån kritik av dina sommardäcksplaner?

Det var isf inte meningen utan det var mer en kommentar om att det även här uppe blir stabila plusgrader men att jag väntar eftersom risken för bakslag är mycket högre här plus att jag ev tänker åka till fjällen. :slight_smile:

1 gillning

Det som är tråkigt är att det finns en stenhård snöskorpa som skapades av det korta tövädret nån gång i januari och som antagligen gör att snösmältningen kommer gå långsammare än normalt.

Vi får se. Vet att jag var ute på Edenhofs 9-hålare den 23 mars förra året. De riktiga banorna öppnade i mitten av april. Helt ok skick redan från start vill jag minnas.

… fick jag bokslutet för 2025. Strax över 2000kr i vinst efter att tullat lite på periodiseringsfonderna. Någon som vet nån bra investering?

1 gillning

Skulle vilja åka till Trysil med ungarna. Men då måste man begära ledigt ett par dagar. Är en otrolig skillnad i pris på veckan före påsk och själva påskveckan… Samt slippa liftköer osv.

1 gillning
1 gillning

Vänd på frågan.

Varför inte?

Om det nu är clickbait, vilket är ett nyord (i alla fall hyfsat nytt).

Så där har alla medier jobbat i alla tider. Att sätta bra rubriker är en konst. Man vill locka till läsning helt enkelt. Och konsumenterna vill lockas.

Bodö/Glimt-rubben skrivs för att sen länka dig till hela lottningen. Man kunde såklart även skrivit
HÄR ÄR CL-LOTTNINGEN. Lika förbannat är det för att koppla läsaren till artikeln. Att bara skriva att Bodö möter Sporting är för tunt.

Att bara skriva att Anna Lagerqvist lägger av är att utesluta 85% som inte vem hon är. Nyheten är att en landslagsspelare slutar, inte att det specifikt är hon. Hade det varit en större stjärna som Jamina Roberts hade man rubbat på namnet.

15 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Den stora biltråden

Idag avslutas helvetesveckan. När man har God Man uppdrag och förvaltar-uppdrag skall årsredovisning lämnas in senast 28/2. I princip skall bokföringen skötas såsom för ett företag där alla kostnader skall ha verifikationer. I vanlig ordning skjuter jag upp detta till sista veckan.

Varje år tänker jag att nu måste det bli skärpning, tag en dag varje månad och fixa bokföringen, men nä så blev det inte den här gången heller.

Jag försöker vara “duktig” men det blir ungefär samma för mig (dock inte god-man-uppdrag)… Nu är i alla fall bokslutet klart (ska också vara klart 28/2).

Jag kunde “kräkas” på min mamma som ofta kom i augusti-september och sa: “Nu har jag köpt alla julklapparna” när jag själv inte har en aning om vem som ska ha vad ett par dagar innan julafton… När det dessutom blivit försent att beställa något på nätet.

Hittade jag ett skönt minne från en fantastisk plats. Man har varit lyckligt lottad som fått åka runt i världen på andras bekostnad.

#lättåleva

Jäkla kommunistfasoner :stuck_out_tongue:

3 gillningar

För 10 år sedan var det bättre växthuseffekt.

Snödropparna har iaf tittat fram så smått.

1 gillning

Snödroppar, snöflingor, … same, same…
:upside_down_face::sweat_smile:

2 gillningar

Startade 06.00 idag, nu 12 timmar och 55 minuter senare är det sista klart och inskickat. Sen får vi se om de som granskar hos överförmyndaren godkänner. Farhågan är om de vill djupgranska. Då skall alla verifikationer in i pappersform. En j.vla massa papper blir det i så fall. Nu är ju det mesta i elektroniskt format.

2 gillningar

Var sjunde gången jag tränar crawl (självlärd med lite Youtube och idag tips från grabben). Andas varannat tag var inte så dumt - går inte så fort, men jag orkar hela vägen iaf. Behöver få upp benen bättre så minskar kanske motståndet. Bytt till speedos som iaf var bättre än mina badshorts.


https://www.facebook.com/share/r/1D4numLRs2/?mibextid=wwXIfr

1 gillning

1 donut, sorgligt men bättre än inget😉

1 gillning

Du måste ha haft en dålig caddie som lurade ner dig på stranden.. :wink:

1 gillning

PÅminner jag om min fars kloka ord som han sa för 40 år sen lite drygt.

1 gillning