Tänk om grabben lämnat kvar lite talang till far sin. Nu får jag slå två drivar för att komma ikapp honom. ”Tre”, sade han och menade den toppade driven jag slog 108 meter …
Extra kul att testa Golfjoy Spica 3 från Easygreen. En launch monitor med tre höghastighetskameror som mäter lite mer exakt än Trackman inomhus. 54 lök är dock kanske lite i saftigaste laget för mig som ändå inte tränar seriöst. Blir nog en retur när lånetiden är slut.
Han berättade också en kul story om hur han lirat med nån som sade, ”Oh jäklar, den driven fick jag tag i!” Då sade han att det är bättre att mjuka ut ett järn. Tryckte till sin järntvåa och drev ändå ut killen.
Det är ju så där med simulatorer. Men han slår långt på riktigt. Förr i tiden kunde jag iaf knäcka honom med bättre scoring, men nu får man väl snart börja tigga slag i stället …
Japp, det är mentalt jobbigt med de där rörliga grabbhalvorna som kommer ut på banorna.
Kusinbarnet ser ut som ett sugrör men har en svinghastighet runt 120 och där börjar det bli samma läge med att inte ens kunna scora bättre..
Detta låter ju bara bättre och bättre för hickory låter spännande (om än ingen tweed och inga plus-fours kommer finnas i mitt bagage).
Men! Vi hinner nog både och. Det är ju nära från Salem till Åda och sedan ganska nära från Åda till Linköping och ingen hård tid att passa för mig. I princip är det ju ingen omväg till någon av banorna heller. Enda möjliga bromsen är väl om det är trångt på norra infarten, typ. Men vi hinner båda ändå, skulle jag tro.
Vi prellar Salem och håller ett litet hickoryevent som en möjlig plusmeny!
Grejen var att det inte kom mer info än hur man klickade.
En timme senare uppdaterades artikeln, den stora nyheten var att Kläbo kommer att åka världscup i Falun.