Salem är ett bra val, Kallfors är jäkligt trevlig också, och på rätt sträcka. Vidbynäs brukar vara bra också, även de på rätt sträcka.
Banorna runt trosa, typ Åda ligger ganska bra till också.
Mälarö har jag lirat ett par ggr. Även Troxhammar. Sigtuna, International, Bro-Bålsta, Bro-Hof, Lindö, Kyssinge, Arlanda nya, Lidingö, Österåker. Åsså då Haninge för massor av år sedan.
Jag tror på söder om staden denna gång, men vi får se vad det blir. Snön skall smälta, jobba skall avslutas, Spanien besökas, sommar komma, … sedan är det dags.
Åk till bästa banan strax söder om stockholm, Vesterby. Kan man bo också.
Strax söder om Stockholm….
… killen är från Luleå. 2h hit eller dit.
Inte bäst, men definitivt roligast.
I helgen knackade favorit snubben i bya på dörren.
-Har du ved att sälja.
-Nope, men jag har lite under några plåtar som du kan få.
-Har länge har det torkat?
-Kanske 4 år har de legat under plåtarna.
- Ser riktigt bra ut, min ved är slut,denna vinter har tömt ved förrådet…har bara lite sur asp kvar..
Idag lastade vi på veden på släpet och han körde hem nöjd o belåten.
Ett stenkast …
Vibynäs och kallfors är du/ni välkomna till.
En toppad wedge…
Salem är värd!
Satt jag på akuten hela dagen med morsan som cyklat(!) omkull (82 bast och ta ut cykeln på isigt underlag). Tre frakturer i bäckenet, men lårbenshalsen, höften och hennes nya knä höll tack och lov.
Allvarligt talat. Det där var inte så smart gjort. Hur fick hon idén att det var en bra idé?
Jag körde sakta ner för min backe imorse och bilen började glida. Fick som väl va stopp på den nere vid vägen och som väl va kom det ingen just då… Dom här dagarna är förrädiska.
Hoppas hon blir bättre snart igen. Dom fina dagarna är inte långt borta.
Det är skitkul att cykla på is. Låt gamlingarna leva lite för fan.
Fick jag en ny avatar.
Varsågod ![]()
I sörmland har vi Nyköping Östra och Trosa
Sov som ett rövhål i natt.
Damn…
Lördag: Svägerskan drattade på skidor nedförs, tre frakturer under knät, chefen drattade på sifläck, fraktur på skenbenet….
