Fick både skotta hemma och hos kund. Känns skönt att det är inne mot slutet av vintern nu.
Jag kan inte komma ihåg en vinter då jag skottat så lite som denna (hittills, knock-on-wood). Tror jag kört motorspaden tre ggr och efter jul har det varit väldigt lite snöfall och mest fluff när det kommit lite.
Snöar dock just nu och SMHI har 20 cm i prognosen kommande 10 dagar. Fortfarande inte mkt snö även med 20 cm. Nåja, även mars skall avverkas innan snösäsongen är ungefär slut. Det hinner nog dumpa ytterligare ett par dm.
Här nere är det nog tvärt om mer än normalt men 90 procent har varit pudersnö så det gör nästan inget då
Samma här. Vi brukar få anlita en baklastare flera gånger under vintern för att köra bort snö, men inget behov alls än så länge den här vintern.
… Spenderade jag 4h med att ta bort plastaskiten från kakelplattorna i ett badrum… Jävla tur det är löpande.
Vad?
Jag gillar golvet!
18 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Björn Ferry och klimatet
Du ser plastet som ligger utspritt på golvet kanske? Dom satt tidigare på kaklen, stenhårt. Det används som skydd mellan plattorna i tillverkningen för att skydda glasyren antar jag, men dom sitter stenhårt… ibland faller dom bort av sig själv när man tar upp plattorna ur paketen. Ännu har jag inte riktigt förstått vad det skall vara bra för, andra tillverkare tycks lösa problemet ändå. Kanske genom att låta plattorna svalna lite längre tid innan man packar ihop dem i kartongerna.
Jag såg. Men insåg inte vad jag såg. Plastade plattor? But why?
Skrapar du för hand eller vad händer? Hade inte en värmepistol och sedan försiktigt lyfta bort plasten varit bättre?
GP: "I österrikiska Tyrolen har över 200 laviner inträffat i veckan. Bara på fredagen utlöstes omkring 35 laviner och myndigheterna har utfärdat en varning om mycket stor fara för att fler kan inträffa, vilket är en fyra på den femgradiga lavinskalan. "
Ingen snöbrist där, tydligen.
Flyg bokat, 20-23/8. Skall boka hyrbil från ARN. F-n vad kul med både flygdagar och golfspel!
![]()
Kan därmed lira en runda den 20:e om hugad(e) forumister finnes. Landar 0730 ARN så hela dage finns. Någonstans mellan ARN och Linköping isf.
Åsså en runda i Linköpingstrakten den 21:a. I och med hyrbil så kan jag ju flytta mig några mil vid behov.
Ja, jag vet det är sex månader bort och mycket vatten skall rinna…
Hinner troligen inte lira den 23:e men det beror av flygprogrammet den 23:e och det är inte fastställt ännu.
Värmepistol… borde jag testa. Men det är nästan för långsamt det också. De flesta plastbitar lossnar med vatten från fogbaljan och några extra “tvättar”. Rakblad för resten. 4h på det här badrummet som sagt, tror inte det går snabbare med värmepistol (kaklen är kall och suger åt sig värme)
Tipset från internet är IPA, isopropanol alkohol, som skall testas. Aceton har det också tipsats om men då det är lite farligare samt smälter plasten är jag inte helt övertygad.
Låter som att ett besök på Salem eller någon av de andra banorna i södra delarna om du spelat den skulle vara lämpligt?
Vad helst som passar där o då. Kan bestämmas när det är lite närmare i tid o ev ledigheter o sånt är kända.
@StoraNorrland Jag kan tänka mig att besöka Murklan om det visar sig vara en listig plan! Har inte spelat Salem.
Jag har inte lirat Salem, och inte nån annan södra-Sthlm-bana heller. Haninge för 20 år sedan räknas inte. Vi kan ha Salem som arbetshypotes, så synkar vi när det närmar sig…om ett halvår. ![]()
Om jag är hemma då så finns även Djursholms GK.
Du bör naturligtvis inte missa Mälarö vilket är en av stockholms bättre banor.

