Idag

Gick jag igenom sista 20 årens golf och konstaterade att denna vintern blir historisk i längden på vinteruppehållet.
Snart tre å en halv månad och inget spel i sikte i närtid.

1 gillning

65N has entered the chat :wink: :snowman_without_snow: :cold_face:

5 gillningar

Idag är det mindre än 6 veckor kvar tills jag räknar med att hemmabanan öppnar. :grinning_face:

Samma här, men som den här vintern varit så vete fan.
Känns som den utlovade uppvärmningen kommit av sig totalt. Det här är väl pendeln som svängt åt andra hållet som kompensation för tidigare vintrar.

Den tidigaste banöppning jag kommer ihåg är 25/5. Senaste stängning är i december.

Normalt är cirka 15-20/10 till cirka 1-5/6.

Brukar man inte prata om att den här typen av vinter ändå är helt ok?
Typ när det är täckt och inte tinas och fryser om vart annat så att det blir isbränna.

Skönt golfsäsongen inte drar igång tidigt i år det har jag inte tid med.

1 gillning

Golfsäsongen börjar på riktigt efter Albert-resan, det vet alla här!

1 gillning

Trodde du snart skulle till Spanien å värma upp som brukligt, men det kanske är senare? :slight_smile:

1 gillning

Har inte tid, råd eller lust. Fast mest fattig.

2 gillningar

Nu har det stått hemula temperaturer i Uppsala om 3-4 dagar i över en vecka… och nu är de helt borta. Måste vara kallaste vintern sen den där 86 eller 87 då det var 25 minus i två veckor - I Linköping!

Men det har tinat o frusit här. Inte bra.

Jo. Pratade med HaningeStrand häromdagen. I stort sett perfekt vinter enligt Carina.

1 gillning

Fasen, jag råkade kolla Jokkmokk, det SKA bli varmare redan i morgon

Aj fan, jag som börjar om på noll varje år.

Egon

1 gillning

Gamebook har börjat med notiser när kompisar 4-puttar. “Four putt frenzy! XX took the scenic route with 4 putts. Go check that masterpiece!” Det vet jag för att @AFJ tydligen har spelat några rundor i Spanien… :slight_smile:

5 gillningar

haha underbart kul detalj!

Idag inser jag att kroppskoordinationen är på topp klarade att sätta på strumpor utan att ta stöd mot vägg, bord osv. just bara på ett ben :+1::saluting_face:

2 gillningar

Ett steg närmare flygdagen, @stenman.
Fru Norrland tyckte det var en bra idé: “Du gillar ju flyg, så det tycker jag du kan göra” (åka till flygdagen alltså). Preliminärt blir det Linkeboda den helgen alltså. Ska kolla lite om transportvarianter. Det blir givetvis flyg till ARN men sedan kan det blir tåg eller buss/billigast eller möjligen hyrbil/dyrast.

Kanske kan det bli nån golfrunda också, om intresserade forumister har intresse?

Liten notering: Att SN ens överväger tåg eller buss är en stark indikation på att inkomsten har gått ned och den lediga tiden samtidigt har ökat. :wink:

Edit: Kanske behöver jag väcka min gamla DSLR till liv också? :thinking: Några bilder från flygandet är kul att ha, i efterhand. Det räcker antagligen med ett nytt batteri eller två. Golfbag, kameraryggsäck, packning, … det blir mycket bagage.

2 gillningar

Blev det en timme snöskottning (fick ta grannarnas också, ett par är för gamla för blötsnö och ett par andra är i Dubai). Skönt med vårväder så man kunde skotta i shorts!

3 gillningar