Idag

Ha!
Jag tyckte väl spelsättet lät bekant :smiley:

Lördag eftermiddag!

Sol är ingen bristvara. Finns dock andra störningsmoment.

Idag ville jag tvångsförflytta en del skåningar upp till norrland under några års tid så att dom lärde sig att snön inte kastar av dom av vägen helt utan anledning.

Nog för att man ska ta det lite lugnt, men så dåligt väglag var det inte..

Ser hur man toppat hockeylaget en längre tid, inte bara i att man låter 1a-laget spela med dom som är äldre, utan även att dom bara får spela med varandra under träning. Divaliteter uppstår osv.

Känns bra när man är u9.

Idag funderar jag vidare på boendesituationen för mig och sambo.

Där vi bor nu (Delsbo) var bara ett praktiskt alternativ när vi flyttade ihop för 4 och ett halvt år sedan. Ett hus där sambon har gångavstånd till jobbet.

Sambon gillar väldigt mycket sitt tidigare hus hon äger tillsammans med sitt X. Deras äldsta son (34 år) bor temporärt i huset under tiden han bestämmer var han ska ta vägen. Det temporära har nu pågått i 2 år. Vi har de flesta fritidsaktiviteterna i byn (Ljusdal) där detta hus finns vilket radikalt skulle minska bilresorna på 5 mil t.o.r. vi gör flera gånger i veckan, om vi bodde där.

Sambon funderar på att söka annat jobb eller gå i pension eller någon kombo och då försvinner en stor del av anledningen att bo där vi bor.

En mäklare vi känner har hört av sig till sambon med förfrågan om att få sälja huset i Ljusdal.

Många bollar hos sambon. Prata med X-et, sonen, övriga barn, mäklaren.

1 gillning

Många varianter blir det. Sälja sånt man äger gemensamt med X:et, så snart det alls låter sig göras, skulle vara min utgångspunkt.

Blev det några kilometer i spåret. Var nog inte mer än 10-15 år sedan sist så det gick bra. Vallningsfria skidor så bra grepp snarare än bra glid, men det får gå.

1 gillning

Svaret för min del : yes box.

Vasaloppet nästa?

Du har fortfarande 1 månad på dig att träna.

Och det är mest nedför

No way! Jag tyckte att det här blev trist och enahanda efter de första 2-300 meterna.

Det är det som varit grundplanen men när alla inblandade har svårt att få tummen ur blir det knöligt att få till.

Huset stod tomt i nära 3 år, då borde en försäljning ägt rum.

Nu bor det en son där som har bägge tummarna djupt upp i röven vilket gör det besvärligt för sambon och sambons X.

2 gillningar

Mest platt, mer utför än uppför.

Det är väl bara uppför första backen, sedan är det ju söderut hela vägen? (se jordglob)

Geografiskt åker man österut, lite lite östsydöst från Oxberg.

Bestämde jag mig för att ge min delMar några ytterligare chanser, kommande säsong.

Blir det fortsatta inslag av yips (de dök upp förra säsongen, efter 36 yipsfria säsonger) så får det bli att byta håll. En klar fördel med att vara mixed-handed är då att det för mig är ganska naturligt putta cack-handed från “fel” håll och mitt stroke är också rätt bra helt utan träning. Det är bara (nåja) sikte/speed-övning, och såklart lite volymträning, som behövs.

Idealt vore nog att ha två putters. Min vänster-delMar för långa puttar och lagputtar och en Spider ZT höger, för allt inom 2-3-4 meter som inte har massor av fall. Det vore också lite käftigt att blanda så. Kasta ut vilken klubba? Hmmm, H3 kanske? Och spoon. Åsså i med en gubbracer istället? Eller lofta upp spoon till 16 grader? Jaja, vi får se vad som händer. Det är långt till säsong.

Hmm inte så långt borta😏

Ett tag hade jag för mig att jag inte kunde läsa puttar som föll ifrån mig. Höll inte upp tillräckligt. Sagt och gjort, slutade ha puttar som föll ifrån mig. Bullseye FTW!

2 gillningar

16 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Allt om matlagning och dess utrustning