Idag

Packar du en snorkel? Det kan vara lite körigt med andningen när löspulvret går upp på låren och står som en kaskad över huvudet.

1 gillning

och vi är inte alls avundsjuka!
Jag ser fram mot min vecka i Idre…

1 gillning

Ett trevligt område, var där för knappa 10 år sedan, bodde då i Les Arcs. En oförglömlig vecka med guide.

En risk är att mycket av liftsystemet är stängt när det snöat mycket.

1 gillning

Aldrig mer…

… Blåser det 20m/s och jag funderar på att köpa en jacka med fungerande blixtlås. Men det kan nog vänta tills nästa vinter.

Trysil 2004. Inget blir värre än det. Hade gamla skidor som var jättejobbiga att köra på i jämförelse med mina nuvarande. Kommer ihåg att låren nästan krampade och jag skrek av smärta när jag kom ner till liften i Høgegga. :face_with_peeking_eye: Dessutom var byxorna helt täta och andades inte så jag blev dyngsur av svett. Och då var jag nyss fyllda 27 år…

Nej jag brukar känna av det i benen nu med men det är hanterbart. Åker väl lite gubbigare också säkert.

Mognare…

1 gillning

Regnar på Iberiska halvön.

långt vattenhinder!

Lättnad för tillfälligt vatten….

1 gillning

Vi kom ner till Frankrike en lördag, 30 av 116 pister var öppna, resten stängda på grund av snöbrist. Började snöa lördag kväll, när vi åkte hem nästa lördag var typ 30 av 116 pister öppna, resten var stängda på grund av lavinfara och att det kommit så stora mängder snö att det inte gick att pista nedfarterna. Kom 240cm på tre dygn.

1 gillning

Ja, känns som att alperna kan växla extremt mycket. Vi hade gröna gräsmattor och allmän vårkänsla i Sölden senast vi var nere. Slaskigt och brun snö längst ner mot byn. Som tur var kunde man ta bussen till Hochgurgl och Obergurgl som låg längre upp i dalgången. Inte världens största system men lite folk och helt ok offpist. Lite som när vi var i Canazei (Dolomiterna) och åkte på dagsutflykt till snobbstället Cortina där det fina folket inte orkade åka upp till en “gömd” dalgång på andra sidan en bergskam. Där var vi nästan helt själva. Magiskt.

Kallt men vackert väder.

4 gillningar

Vidrigt är det. Och ingen annan prognos så länge de ser. Eller förresten, här kan det bli snö imorgon

1 gillning

Jag har åkt med snorkel i Verbier säsongen 80-81.
Behövdes i ca tre timmar. :blush:

1 gillning

Jo det kan komma mycket snö på kort tid där.
Minns tillbaka när jag säsongade i St Anton. Det värsta snövädret resulterade i att vi två dagar inte gjorde något annat än att skotta fram bilen. Nu har jag inga siffror i minnet på officiella snömängdssiffror men snön som låg på parkeringen var ungefär till brösthöjd. Det blåste mycket så det samlades mycket där det var lä och det var det på vår parkering. Men gissningsvis 200cm på två dygn. Efter snövädret var det en lift öppen förutom barnbackarna.

fick jag lära mig ännu ett modifierat spelsätt för Albertresor.
Modified Alternate Shot.
Båda slår ut, man väljer en boll och spelar foursome vidare på den

Är det inte detta som kallas för greensome?

3 gillningar

Exakt min fråga.

1 gillning