Ganska sekteristiskt, enligt Wiki.
Möjligt dock ser ut att ge resultat.
Givetvis blir det resultat, när man har elever som redan i förväg är inställda på att följa ett sådant schema. Om man kastar in slumpmässigt utvalda elever istället så blir utfallet troligen ett annat, dvs att ganska många antagligen hoppar av.
Oman vet vad som gäller så är det inget problem.
De som accepterar skolans regler följer dem de som anser annat ska ändå inte vara där
Och därmed är “metodens” resultat lite svåra att kvantifiera. Det handlar mer om vilka som tycker den metoden är bra för dem själva.
Artikel i häraden.
Samlar ihop lite låtar för en ny musikquiz. Många lätta så att alla kan få klura lite utan att vara såna som visste vilken gylfstorlek Gene Simmons hade. Är det en bra modell att alla får en post med spoilers första dygnet så alla får en chans och sen gammal vanligt försten att svara efter det?
Ingen ylade höglujtt då kör jag så. Samlar lite fler medan vi löser SN’s lövskogar.
Var med sambon på outleten i Barkarby förra helgen. Köpte en sån här parkas nedsatt till 700 spänn.
Ordinarie priset, 3500, får man förstås ta med en näve salt.
Men känns som jag gjorde ett fynd. Grymt skön.
Jag vill inte göra dig besviken men du skulle ha köpt en pappakorv!
Jag förstår alla kvinnor som går omkring i mammakorvar
Ok.
Och vem var kryptisk nu…
isof.se/svenska-spraket/nyord/nyordslistan-2025
Pappakorven har inte hittat ut i butik förrän sent 2025 så jag tar för givet att den finns med i listannästa år.
Det är inte världens vackraste klädesplagget men attans så skönt det är
Sambon köpte en mammakorv inför vintern. En helt oanvänd hittades på en second hand för 300kr. Hon är grymt nöjd.
Tänk om man hade haft en sån under hockeyåren med grabbarna
Jag har en Didriksson. Varm. Tålig.
Fru Norrland har ett par olika “mammakorvar” men dungrejor är inte min tekopp så jag avstår från liknande. Dungrejor är för känsliga, tål inte blöta, är inte riktigt vindtäta, …
På lördag åker jag till Frankrike. Har varit till alperna ett halvdussin ggr men det här blir första gången vi är där medan det dumpar ordentligt med snö.
Hoppas du inte fuskat med benträningen under försäsongen…
Tänkte att jag skulle men… ![]()




