Idag

Började märka det med senast. Fingrarna har varit utsatta länge, men att frysa om fötterna i pjäxor var tyvärr något nytt.
Just ja, får inte glömma att beställa elstrumpor innan sportlovet

Imponeras varje gång av idiotin av att tvingas hämta å lämna ungar på skolan. När jag var i skolålder gick vi till å från. Detta tillåts inte av skolan idag. Märks så himla tydligt att den logistikeb inte heller var påtänkt när skolan byggdes.

Va?
Har det gått så långt att skolan bestämmer över barnen även före och efter skoltid, eller misstolkade jag texten?

Tillåter inte skolan att de går?

Varför får inte ungarna gå? Bor du i Beirut? :slight_smile:

Min son började gå/cykla själv i tvåan vill jag minnas. Vi har ca 1 km till skolan.

Det där är helt orimligt ändå. Visst, många jobbar hemifrån nu men alla har ju inte möjlighet att hämta när de slutar typ klockan 14:30.

Har jag för första gången köpt skor på nätet…eller ja, jag köpte dem häromdagen men de anlände idag. Ska bli spännande att se om man tvingas skicka tillbaka dem eller inte.

Vågat! Säger i alla fall jag med “märkliga” fötter. Köpte ett par ASICS löparskor i veckan. Gick sedan in på deras hemsida.

Där stod tydligt hur man mäter fötterna och vilken storlek detta motsvarar. På skorna står det dessutom hur kunderna upplever storleken (små/rätt/stora). Vad kan egentligen gå fel??

Hade jag gått på detta hade jag skickat efter skor som var två nummer mindre än de jag köpte i butik.

Haha, ja verkligen, vad kan gå fel…

Försökt resonera, men såna är reglerna. Regler vi inte hade förr. Men det hade jag köpt, om det bara gällt de som bor längre bort i lägsta klassen. Men det här är som vanligt, måste gälla alla. Även de som ser skolan hemifrån..
Men, ffallt borde sånt beslut vara upp till vårdnadshavarna.

Köpte samma storlek som jag brukar köpa av det märket…Men jag hade nog velat prova storleken mindre också kände jag nu. Får se om jag kan hitta skorna i butik nånstans och sedan byta. Dormy hade de bara på webben, inte i några butiker.

Har du fått något svar på hur långt ifrån skolgården det är okej att släppa av ungen?

Det är dock helt sjukt att skolan ska bestämma en sådan sak, jag har ytterst svårt att se att dom har mandat att fatta ett sådant beslut rent juridiskt.
Har dom sagt vad som händer om barnen går/cyklar till skolan själv?
Blir dom avstängda från undervisningen då, eller skickas det böter till föräldrarna?

10-12kkr?

Rika föräldrar som vill dadda sina ungar ligger nog bakom det hela.

Och sen tillåter vi de här elsparkcyklarna…. Där kan vi verkligen prata skador.

Osynliga handen, ni vet

Riktigt jobbigt för föräldrar utan bil!

Har försökt ha ett sånt resonemang med de andra föräldrarna, försynt och försiktigt. De tittar på mig som om jag pratade ett främmande språk. Viket jag antagligen gör då jag är i deras föräldrars ålder. Det är en annan tidsepok nu helt klart. Låta barn ta ansvar på det sätt jag växte upp med gäller inte längre.
Eller så kanske det är som @Marten hintade om: rena Beirut ju.
Barnen får inte heller klä på sig och gå ut och möta upp. De måste vara kvar inne tills förälder hämtar dem.

1 gillning

Antar att anledningen till det är just att det är så många bilar som hämtar och lämnar att det blir farligt? Jag håller med om att det är galet!

Moment 22?

1 gillning

Selfsustaining chaos..

Testade mina gamla dojor och jag har samma glapp där på samma ställe (och aldrig fått skoskav av detta) och i övrigt sitter de nya bättre än de gamla på resten av foten så det får bli en keeper.

Vaddå tillåts inte? Kan omöjligen vara så att skolan kan diktera sådant? ???