Man kan ju inte direkt åka som stenmark nerför puder… lyfta massa snö med skidorna menar jag… man måste mer sväva.. och jävlar va fint de går.. men en vecka med heliski… det låter som dollarinas jag inte har ![]()
jo, tyvärr…
Man åker som Ivan Boring.. ![]()
Näst sista dagen ville jag testa pulkan.
Jag hittade en egen backe. Djup snö, svarta skyltar och skyddsstängsel.
Det är nog proffsens backe.
Lavin heter den.
Från toppen kom en massa snö farandes.. Det var lattjo, och billigt.
Vem sköter den? Det är nog något elektroniskt.
Spelade ett tag med Tackiness på ena sidan och Feint på andra… ![]()
DET var en blast from the past!
Pingis är så förbaskat roligt att spela. Gjorde ett utbyte i Hongkong för 1,5 år sedan där campuset hade två salar med 6 pingisbord vardera där man fick spela så mycket man ville. Blev nog i snitt 4 gånger i veckan. Mötte kineser, taiwaneser, en egyptier, en italienare m.m. Sjukt kul!
Idag fick jag äntligen ett ord för min personlighet, otrovert.
Förmodligen därför jag t.ex. inte förstår mig på de som är riktiga fans av en fotbollsklubb.
Där är man sjuk på riktigt…
Kommer det nya kurser nu när otrovert dykt upp? och vilken färg har de otroverta?
Jag läste också det där med otrovert och vad det innebär. Jag skulle gissa att 80% av människorna känner igen sig i det. Man är helt enkelt en blandning av att vara introvert och extrovert.
Fortsatt feber. Och alvedon (1000mg) hjälper inte mot en elak huvudvärk. Länge sedan jag var så här dålig.
Skulle nog placera mig på infalangen av de här o. Skulle nog, om man får vara lite sån, att 80% av män känner igen sig. Knappast kvinnor.
Ipren?
Jag antar att jag inte är helt ensam om detta men jag kan inte påstå att jag vid ett enda tillfälle känt att Alvedon/Ipren/Treo, eller liknande receptfri medicin gett någon kännbar lindring.
Enda gången jag känt att en medicin lindrat är när jag fått Oxynorm utskrivet, fast jag var tvungen att ta 10mg istället för dom 5mg som läkaren skrev ut för att känna någon effekt.
Får inte ta ipren eftersom jag tar blodförtunnande efter mina lungproblem.
Tack. Jag ska till jourmottagningen och ska be om det där.
Lycka till att få Oxynorm utskrivet mot feber/huvudvärk. ![]()
Även om det är mot värk så vet jag inte om det fungerar mot huvudvärk, fast oavsett är min gissning att du inte får det utskrivet.
Något som brukar hjälpa mot just feber/huvudvärk är att tycka synd om sig själv i någon dag så går det över.
Inne på tredje dagen utan framgång. Läste på om Oxynorm och det är nog inte för detta.
Krya!
Blandade ihop det med ambivert. Sorry.