Läsförmågan, Albert!
Trevligt att ungdomarna lärt sig stava iaf.
Tycker dock teckningen var sådär.
Det är lite ute med verklighetstrogen konst, de måste ju få ha sin konstnärliga frihet😀
Nä, den där “kontaktannonsen” lär inga flickor nappa på…
Funderar nästan på om jag skulle testa mig för ADHD. Iofs kanske inte finns nån poäng nu när jag är så gammal, men ändå. Man kanske kan få handicap-tillstånd.
Tycker den här typen av klotter är väldigt mycket mer uppfriskande än de “tags” som olika gäng och grupperingar har en tendens att kladda ner med överallt.
Varför det nu skall klottras över huvud taget.
Avsaknad av uppmärksamhet, utmana regler, spännande,grupptryck,understimulans,…
Förmodligen för att det är rätt kul i stunden?
Ett sidospår: Finns det verklighetstrogen konst som är bra på ett annat sätt än “wow, vad likt det är”?
Vad nu verklighetstrogen innebär?
Manga är rätt coolt. Och jag gillade både Kalle Anka och Modesty Blaise.
Fotografi? Där skall det ju köras Lightroom i en natt sen kortet tagits.
Ja, T.ex. Tuschteckningar.
Tänkte mer som avbildning av verkligheten. Som ett foto alltså. Men det är klart, det finns ju fotokonst också. Dum fråga av mig.
Idag kom min nya pingisracket hem. Köpte färdigmonterat med Mark V på båda sidor och en Yasaka Sweden Classic stomme. Spelar nog nästan en timme varje dag i garaget nu och min gamla 30+ år gamla var lite trött. På den har jag Butterfly Tackiness C på backhand och Stiga Waldi på forehand. (som tydligen inte finns längre. Mark V var dock en klassiker redan på 80-talet. Även Butterfly Tackiness C och D (Chop resp Drive) fanns när jag var barn. Så nu har jag racket resten av livet typ. ![]()
Heliski ftw
Jag läste för övrigt en artikel av en kvinna som recenserade sin heliskivecka.
Första två dagarna var bara ett j-a slit eftersom hon inte var van att få åka så orört.
Resten av veckan däremot…



