Jag såg det jag såg. Jag kör med “lite vinteraktiga” lågskor med grov rågummisula. Fötter torra. Ingen direkt halka. Sneakerkillen framför mig hade problem med det vanliga trottoarslasket. ![]()
Budgeterat väl?
Well… Inte om jag tar rapporterna från allmänheten på allvar.
Men visst, om man vill jämföra städer med 100k invånare eller färre med en med c:a 2 miljoner så.
Vi anpassar folkmängden efter plogbilsresurserna istället för att försöka göra tvärtom ![]()
och förresten, den här Plogbilsrörelsen som fanns på 70- och 80-talet som skulle göra om alla vapen till plogbilar, det blev inte så bra va?
Man skulle väl kanna sätta plogar frampå bandvagnarna i fredstid?
Mina är Canada snow men systemet finns på ett par märken till. alpi heter det. En nackdel är att om man inte har dubben utfällda så är andra sidan av ramen till dubben hårdplast vilket gör att den kan försämra greppet utan dubb ute. I praktiken vill man också ta beslut dubb/dubbfritt innan man går ut då det är svårt att lösa ute när sulan är är full av snö och grus. En Bondinspirerad bluetooth lösning hade varit nice😉
Inte för att märka ord…
Eller, kanske just därför:
Plogbill
Plogbil
Sen kanske bladet på en plogbil också räknas som en plogbill, fast det tror jag inte.
Många appar blir det…
App till innesulor, värmestrumporna, värmehandskarna, värmevästen och nu piggarna på skorna ![]()
Mina Timberland kängor funkar bra i snö och måttlig is men när snön smälter och det blir en tjock iskaka av allt på stråken för hundpromenaderna, då åker dessa på och då går det inte att halka längre. Andra i spåren brukar titta lite konstigt på mig när jag älgar på på blankis som det vore barmark.
Haha!
Även om jag är från 70-talet vill jag nog inte tycka för mycket för mycket om den rörelsen ![]()
Vad jag kan se som ett problem är att om eller när det kommer 3 cm snö, då är plogarna ute i ett jävla tempo. Men när det kommer 50,60 cm eller mer, då ser man knappt röken av dom.
Men cyklisterna klagar på att cykelbanorna inte är tillräckligt skottade…
Stegjärn för urbant bruk!
Jag har mina golfkängor…
Ganska bra grepp
Ger mig inte ut och går de tre dagarna om året är det är förenat med livsfara. Funkar också faktiskt.
Och Freddan kan hålla sig dessa dagar med ![]()
Hade ett par skor med stålspikar som var perfekta på is. De har tyvärr spruckit i skinnet (p.g.a. används inte ens en gång om året) och numera finns inga skor som tar spikar med skruvgänga.
Jag bor i hus och har en relativt lydig hund. Han har inte koppel hemma så vi springer runt huset.
Finns stålspik till övriga infattningar med
Mmm. Men inget som Pro-X Gold!
Beror på hur man vinklar den kanske…
Vad kallas de och var kan man köpa? Jag skall INTE halka och ramla i mitt nuvarande tillstånd….


