Avatar, fire and ash.
Grymt imponerad över hur vacker den är. Storyn höll väl kanske inte för 3+h men jag var vaken hela filmen
Det blir Tjockhult i morgon. Då visar det sig om halkan hänger kvar.
Åka bil går nog bra men gå försiktigt
Har inte sett trean. Ettan ok, tvåan saknade handling för den längden, väntade bara på att David Attenborough skulle börja berätta om vad allt det vackra är. Överväger starkt att vänta till trean kan ses i hemmabion istället, har inga förväntningar på den direkt.
Den ska ses i 3D på IMAX
Trodde 3D dog ut med den första filmen.
Idag: Fakiren.
Det var ett tag sedan senast.
Icke då
Har svärfar fått bort efter lång tids sjukdom. Ledsen att vi aldrig kom nära, en jäkligt trevlig och snäll kille. Men frugan var barn i en snårig skilsmässa och växte upp med sin mamma. Och han valde att bo nära sin dominerande nya frus barnbarn.
Fällde ut spikarna på kängorna och gick obehindrat till jobbet.
Vad heter märket på skorna nu igen?
ller igår passerade jag platsen för där det var SL kaos häromdagen, och tro på faan att de inte stod där igen… Alltså allvarligt talat, har SL inte lärt sig någonting? OCH, jag har inte sett en enda plogbil på säkert 4, 5, 6 dagar, och då har det snöat varenda dag, till igår då det snöade tung blöt snö och bussarna i söderort i princip slutade köra, av olika anledningar. Eller som dottern överhörde en busschaufför säga “de här bussarna går ju inte att köra”
Tur att man kan gå till tunnelbanan…
Kostar säkert skattepengar med snöröjning…
Vi i norr har fungerande snöröjning…
Sådär fungerande skulle man väl säga.
Väldigt bra plogat här i Kungsängen
I Uppsala har det varit upp och ner med det. Men nu är ju Uppsala, Uppsala…
Svårt förstå varför många Tjockhultare kör med rena sommardojjor i detta väder. Tre hundra meter från T-banan till kontoret och jag såg nog 10+ pers som halkade omkring och försökte undvika ortopeden + bli dyngsura om fötterna. Ganska normala men halvgrova låga skor → Inga problem alls.
Just ortopeden var faktiskt en mycket angenäm bekantskap. Alla där. Och deras hantverk.
Du såg uppenbarligen inte testet i TV4 som visade vilka skor som var bäst på is.
Sneakers med gummisula (Converse bland annat)