Idag

Ja här är det väl lätt att man snubblar på orden, för det har man ju varit med om några gånger, att en backe som är öppen de facto inte är det. Hur definieras en öppen backe?
Eller när en backe är avstängd för träning för skidklubbarna, är den då öppen? Well, ja för dom, men inte för mig/allmänheten.
Eller om liftarna stänger, då är backarna öppna, men otillgängliga.

En branchstandard där man bredvid antal anger % öppen liftkapacitet och % höjdmeter öppna av totalen i samtliga nedfarter skulle kunna vara ett intressant mått. Då har rullbanden och barnbackarna svårt att ge bilden av att mycket är öppet

1 gillning

Ja här skulle du känna dig som hemma, 40 puder, strålande solsken, vitt på varenda gren och tio minus.

Idag blev jag påmind om det här konstverket till film.

1 gillning

Var avloppsgubbarna här för andra gången på tre dar. Skitvatten över halva källaren, akutbil som lossade proppen i förrgår, sen sent igår började det krypa upp ur brunnen igen. En kille hit i morse. Med kamera och slang. Mustig doft men intressant kolla. En massa jox. Kom en kille till som lokaliserade brunn under plogvallarna, så en sög och en spolade lite fram och tillbaka. Tog länge, sen hörde jag ”ja, där kom den” en bit gammalt gjutjärnsrör som åkt ner, platt men säkert 7cm lång. Ungdomaran på besök kan nu äntligen få lätta på trycket. Och det var intressant få inlick i anslutningen till gatan.

100 år gamla kåkar har sina spänningsmoment. Men också sin charm!

Låter skitjobbigt!

Sov inte helt gott i natt, var beredd på värre. Rören är helt ok nu enl killarna

Blev det ännu en promenad. Nu styvt en decimeter snötäcke - perfekt “knirrande” snö.

3 gillningar

Tittar jag högst upp här på fliken ”map” och ser en nia i Ringarum och en femma i typ Malaga. Är det typ ”nu aktiva forumister”, kanske som postat sista tidsenhet?

Fortsätt trycka. Det är banrecensioner och events där man lagt till location.

1 gillning

Fliken “map”?

Aha. I menyn som jag aldrig öppnar. :+1:

https://www.facebook.com/share/r/1ZctFFy6Xf/

Det är inte bara snöröjningens fel!

Ne de behöver ju ha chaufförer också.

Knegade igår o idag, känt nya teamet på pulsen.
Upplägg för hur/vad som jag ska lära mig är ordnat, allt för att jag snabbt ska komma in i kneget. Mycket är liknande som det jag jobbat med, men ändå med myriader av skillnader.
Nöjd

1 gillning

Välkommen till Narnia?

7 gillningar

Vilken kanonbild!

1 gillning

Tackar, hade egentligen redan passerat men var tvungen att gå tillbaka och ta en bild när jag fick Narnia känslan. :smiley:

3 gillningar