Idag

I dom flesta fall ovetande av postaren som själv är medlem skulle jag gissa.

1 gillning

Förlåt. Trodde den låg öppen då det borde vara av allmänt intresse för alla.

Då skulle vår “jul” bli väldigt kort. Normalt kommer julen till oss den 23:e. Och är kvar till Knut, för då dansas julen ut.

1 gillning

I år blev det jul borta så ingen julpynt. Men hemma liksom i mitt föräldrahem är det varje år lite kamp, både min mor och min hustru vill få bort allt julpynt så fort som möjligt medan jag och farsan vill ha ljus i huset så länge det är mörkt ute, vilket torde vara logiskt. Det brukar landa i att Kungsgranen får vara kvar tills den barrar, jag sköter den moderligt. Ljuset från en gran spöar alla designlampor i världen

idag sista friskvård för i år

2 gillningar

Även här var det friskvård. Drag och två skott i A-zonen på tre sekunder (sju meter till tavlan).

1 gillning

Konstaterar jag att det inte är konstigt att man blev ganska luttrad av sin uppväxt.

Den här killen, som släpper bok, bodde i grannhuset på Vallhornsvägen där jag bodde till jag fyllde 13.

I andra huset bredvid oss bodde brorsorna som senare i livet bildade “Militärligan”.

Nu sticker inte Skogås ut specifikt som problem-förort i Stockholm. Men nog fasen var det värre förr.

Vad var din roll i Militärligan?

:grinning_face:

Skitstar fortsätter leverera.

Utan att försvara skistar som jag upplever har blivit ”fat and happy” så läste jag denna och jag tror det måste finnas ett visst ansvar även hos skribenten i detta och en del info utelämnats eller tillagts. Var i Trysil några dagar över jul. Prisvärdheten var sådär men ingen överraskning då vi fick rätt info.. ”Antal backar öppna” är dock ett väldigt dåligt mått om 11 av 13 backar är nybörjarbackar utan lutning men tillräckligt för att skistar ha rätt att ta fullt betalt tyvärr. Nu var vi där för att fira jul med sonen på plats och vi hittade helt ok åkning varje dag men pris per åk var ganska högt. Hade jag varit skistar och velat upplevas som jag brydde mig om kunderna hade jag skickat med alla som är på plats dessa veckor någonslags rabatt kommande bokning men tror inte de bryr sig tillräckligt för att göra något sådant.

Sist jag åkte på skitstar-resemål stängde man liften när det snöade. Man orkar inte hålla igång pistmaskinerna. Det var absolut inga mängder heller. Nej jag ser mig personligen hellre om efter annat.

Men att skriva hälften av backarna är öppna när dom inte är det, typiskt skistar.

Sen skulle jag personligen inte boka en skidsemester i sverige över jul men det hör liksom inte hit.

Kan inte vara roligt att vara anställd där uppe i såna lägen och försvara dom.

1 gillning

Håller med om att de har slutat anstränga sig. Sonen jobbar som skidlärare för nybörjare för stunden så jag gissar att de har fullt upp i de backar som är öppna och upplever inte de brister vi upplever. Min favorit är för några år sedan när vi var på plats tillsammans med ett par hundra andra 8 i åttan i Åre. De fick teknikstrul och kunde inte öppna liften eller ge prognos om när de skulle öppna. Någon gång i kvarten kom en spoling ut med en kaffe i handen i kylan och sa att de inte visste när de kunde öppna för att sedan gå in i värmen igen . Här skulle ett kundcentrerat företag bjudit på varm choklad och kaffe och varit ute och hållit oss som väntade i kylan sällskap men det fanns inte i deras mindset

1 gillning

Bästa servicen jag varit med om när det varit strul är i Tänndalen. Jag var där med familjen, jag och grabbarna (som då var 6 och 10 eller nåt sånt) var längst bort i ena änden av systemet (Svansjöliftarna?) och bodde i andra änden (Hamra?).

Väldigt plötsligt kom stormen och de var tvungna att stänga liftarna.

Inom några minuter kom information från personal och i högtalare att man kunde välja att vänta på buss eller tolka efter skoter, fika fanns gratis om man behövde vänta. Grabbarna valde att tolka efter skoter, vi med mindre barn fick åka först.

1 gillning

Vill man ha fler backar släpper man bara upp lite snö/struntar i att fixa snö med ett visst avstånd. På så sätt får man tusen backar från en och samma backe anno sälen.

Jag har nog skrivit det förut men förorter är inte lämpliga miljöer att växa upp i, eller egentligen att leva i alls. Antingen samlas för många “idioter” på samma ställe och triggar varandra eller så är det nåt med själva miljön som skapar problem.

Ändå ska det vara en flex (som ungarna säger) att ha vuxit upp i ett sånt område. Jag förstår det inte alls.

Är det rätt lugnt tempo här hemma.

1 gillning

Lugnet före stormen i morgon?

Lugnet före lugnet imorgon. Torekov 9:25 och sen en städad tillställning.

2 gillningar

Spinning för första gången på typ ett år. Sats Sofos helt nya Body Bike-cyklar med grymt bra motståndsreglage, inga ojämnheter och ryck. Passets upplägg visades på en stor skärm med intervallernas längd och intensitet olika färger baserat på % av FTP. Laddar man ner appen i mobilen får man aktuell kadens och watt i faktiska siffror eller %. Det är sånt här som gör att jag inte blir uttråkad. Lägg till en instruktör som inte skriker i headsetet (avskyr) och rimlig volym på musiken. Maxwatt idag patetiska 350 men pulsen upp till 174 så jag fick lugna mig lite. Gummiben i trappan ut från gymmet. Bilden från min mobil och uppvärmningen:

1 gillning

Var är FTP?