Idag

File transfer protocol.

8 gillningar

(imorgon egentligen)

Så man har alltså cyklat på gymmet så att 73% av filen är upp- eller nerladdad? :wink:

4 gillningar

Den här sidan förklarar bra. Väldigt kort handlar det om vid vilken högsta effekt (kraft i pedalerna) kroppen kan ta hand om den mjölksyra som produceras. Går man över effekten blir musklerna sura och man tappar kraft. Man kan köra ett test på testcykel med blodprover för att mäta, vilket jag gjorde i en annan fas av mitt liv. Länge sedan. Nu slänger jag bara in ett värde, det har ingen riktig betydelse längre, annat än att det finns något att fokusera på när man sitter och trampar som en idiot och inte kommer någonstans :joy:

Många på klassen struntar helt i FTP och kör på känsla .

Jahapp.

Blir städat här också. Det vanliga nyårsgänget är 3*2 pers och det lär gå rätt lugnt till.

1 gillning

Blir nog städat här med. Som hundägare måste man ha koll på djuren först. Katten lär bli livrädd men gömmer sig nog i nåt hörn :frowning: . Fred lugn än så länge. Dom hade något fyrverkeritest i Åkeholm ett stenkast från där jag bor i förrgår och han höll sig lugn och katten kom hem igen så det verkar lovande.

3 gillningar

Öppnade jag ett paket med byxor jag köpt på nätet. Samma modell jeans jag haft sedan 3-4 år. Döm om min förvåning när samma modell av byxa x 3 har lika många olika storlekar, trots att tags o beställning stämmer (läs, beställt samma storlek). Det skiljer 3cm i längd på ena paret och ett annat är säkert lika många cm större i midja.

Nåja, här får man vad man betalar för…. inte som i butik där man inte får hälften av vad man betalar.

Egon

Jag har stött på detta på en butik också. Förvisso en “billigare” butik. Som börjar på Dr…
och slutar på …essman.

Tog ett par i “rätt” storlek, enligt mig. Jag kunde ha dem men de var i minsta laget. Då gick jag ut och hämtade storleken större. De fick jag inte ens på mig…

Då lämnade jag den butiken.

1 gillning

Är samvetet lika rent som verktygen. Nu blir det inget mer fipplande med de här förrän nästa år … :smiley:

1 gillning

Har jag haft god hjälp på distans av min jourhavande drifttekniker @Lhd

1 gillning

Tips inför nyåret.

2 gillningar

rörpularna kan allt

Nja, very good är mitt betyg på byxorna i sig. Storlekarna … not good enough.

Det är väl lite det som är problemet… betala 1000-1500:- i butik och bli sisådär nöjd. Eller betala 299:- bli jättenöjd med det som passar och ge bort eller slänga det dom inte gör det.

Sen önskar jag att jag kunde säga att det är pga. miljö mm. som jag inte skickar tillbaka… men jag orkar bara inte,

Egon

Bevittandes den lata ungdomen igen. Deras totala ovilja att vilja hitta på något själva är för sorgligt.

1 gillning

OT.

Köpte en skjorta där för en massa år sedan. Dyr för att vara i den butiken. Bästa skjortan jag någonsin haft. Ser ”business” ut men är mjuk som sammet. Finns inte längre utan mjuk stavas flanell och ”business” är mest nåt j-a segeltyg.

Egon

Det ryktas att UVB-76 har spelat Svansjön idag. Senast det hände var det kupp mot Gorbatjov.

4 gillningar

Man gillar sånt här. LOST på nåt vis.

1 gillning