Idag var Gävlebocken trött och somnade.
Snabbt, sätt på den en brynäströja
Idag fixade jag stöd för Stockholms kommun på rinkwatch.se , nästan värd att spridas nu.
Blåste det rejält upp mot Uppsala
Idag kan förödelsen efter Johannes studeras.
I kvarteret har ett tiotal tallar blåst ned, inga större husskador har setts. En skorsten som blåst sönder är det jag sett.
Jag var ute nyss och tittade runt huset, inget verkar vara bortblåst eller sönderblåst.
Däremot har vi fått en studsmatta vi inte hade tidigare.
Om man kollar avbrottskartor kan man se att det är strömavbrott på fastigheten i Jämtland, inventering av skogen kan behövas, åtminstone innan barkborresäsongen drar igång
Idag min frus dag
då hon bestämde att vi denna dag för 42 år sen att det skulle vara oss tillsammans (menlösa barnens dag!) hmm och vilken tid det varit
sen giftermål juni 2004
Tyckte det blåste rejält då jag körde upp mot Uppsala men väl hemma var det inte mycket att skriva hem om. Var ute och knatade lite och lite fläktade det väl, men inget man blåste omkull av precis.
Ni fick ju tyfon igår hörde jag, i samband med VMA.
Det var lite småstökigt här. Mer än 100 ställen i kommunen där träd fallit över vägar.
En av bonussönerna på besök, skulle åka buss hem på kvällen men det gick inte då de var inställda.
Hörde ni tutan i samband med VMA?
Julen borta här också. Alltid trevligt att plocka fram julgrejorna och lika trevligt när de är bortplockade igen.
2 dagar, jag o min Husqvarna, uppskattar 13" svärdet för att den är så enkel att jobba med,18" är inte fel men inte till kvistning o dyl.
Nyttjar 2 saxar för att utföra “farmers walk” med kubbar.
Helt enkelt 2 sköna dagar med slit o släp som ändå kändes som en belöning…vädret gjorde väll sitt.
Har haft förmånen att handgallra skog med motorsåg under några år, tungt arbete men väldigt sköna dagar…
Det blåste så mycket så det hördes inte.
Varför så bråttom? Ska de inte vara framme till Knut?
Nej. De skall definitivt inte vara framme till Knut. Alltid bort med julen före nyår.
Studsmattans ägare några hus bort följde spåren (i form av ben som lossnat), och kom förbi och hämtade hem den. Förvånansvärt intakt ändå.
Att inte montera ned en studsmatta innan det börja blåsa storm är nästan oansvarigt. Den som ev kommer i vägen när mattan flyger iväg lär hamna på sjukhus.
Här finns hoklippta filmsnuttar från Hälsingland. Avslutas med en studsmatta som flyger.
Vilket jävla klickbete!
Jag var nära att skriva något fult, men det är i mitt tycke mycket oartigt att länka till artiklar/media bakom en betalvägg utan att varna för det!