Klart man är gammal och ful.
Idag kom officiella publiksiffran, sammanlagt 680 personer bevistade de två konserterna.
Inte dåligt för ett gäng glada hobby-sångare.
Förutom i just Lagan, där man redan vet att alla tillhör samma familj ![]()
Noll social kompetens. Problem med tolkning också.. what to do?
Inte är vattenmannen elak på riktigt och tror någon att jag är det, fine by me. Folk får tro vad de vill.
Egon
Tur att jag inte bor där då.
Läs, du vet inte hur rätt du har.. dessa bönder är mer än vad man tål, ibland. Själv är jag bördig i tätorten men förpassad lite utsocknes (i ett annat väderstreck) under barndomen. Var man bor eller är bördig säger väldigt lite.. var man tvingas spela sin mesta golf.. säger inget.
Egon
Vilken…?
Menar du skämtet?
Behöver man känna någon innerligt för att ge hen’s partner en komplimang på dennes bekostnad?
Egon
Går solen upp åtta minuter före vår starttid. Lovely.
Du får jobba lite på sättet att tänka.
Väldigt få kvinnor skulle ta den där repliken som en komplimang.
Väldigt många skulle bli förolämpade.
Tycker du hon är fin så säg det rakt ut istället.
Köp en sån och ställ undan i ett antal år. Kan vara bättre än aktier.
Blir det hemfärd från fjällen en dag tidigare, snöstorm utlovad i morgon. Skönt. Komma hem till ett fungerande hem, inte ett dyrt, tjusigt fuskbygge utan hjärta och tanke enkom byggt för att nån nyliberal entreprenör skall tjäna pengar. TL;DR en som jag skall inte resa.
Fullbordade tittandet av traditionsfilmerna för julen
- The Holiday
- Love Actually
- Snowroller
Nu kan vi plocka ihop julen
Snart dags för Ivanhoe, nyårskonsert och backhoppning då? ![]()
Vi tittade på Ensam hemma och Ensam hemma 2.
Vi var och tittade på det huset när vi var i Chicago senast.
Det är ett stort hus.
Undrar hur han hade råd med det?
Det gick för 55 miljoner I början av året
Vafan har du ingen koll på traditioner? Snowroller är uppenbarligen för resor runt sportlovet!
Flygbiljetterna för hela familjen till Paris går nog på minst en miljon SEK inflationsjusterat så huset är nog minsta problemet. ![]()
Jag googlade och det sägs aldrig rakt ut vad föräldrarna jobbar med men pappan klär sig och uppträder som en företagsledare/affärsman.
Vi kör på traditionen 20 dag knut.