…liknande förhörsfrågan “Har du slutat slå din fru?” ![]()
Mtp. vissa(s) kommentarer ang. domslut.
https://www.instagram.com/reel/DXHBA3KxB3R/?igsh=YjltNHF3b3JwZ3h4
Egon
Det har sina sidor att jobba hemifrån…(klicka på bilden)
Age restricted, kräver inlogg till X // AlbertS
Du behöver flagga dina inlägg med NSFW …

Jag har faktiskt legat i vänster fil bakom en Volvo V70 på E4:an utanför Ödeshög och blinkat med helljuset.
V70:n höll 80-90 på 120-väg i vanligt augusti-väder.
Till slut ledsnade jag och körde om på insidan.
Kikar in i bilen och ser två bistra män.
300 meter senare bränner de förbi mig, med blåljuset på.
Och lägger sig framför i höger fil den här gången.
Håller 90 igen, med mig nu bakom utan blinkningar.
Så kör vi ända till Mjölby där jag är övertygad om att de ska plocka av mig.
Men de tar avfarten och skiter i mig.
Märkligt!
Du kunde ju kört om i 120 km/h, på rätt sida. ![]()
Man har inte tur två gånger på raken.
Sen drar han till golfbanan och knäcker klubbor över benen.
Och av någon märklig anledning irrade de flesta vilsna förare in sig på Rosenlundsgatan i Göteborg och Malmskillnadsgatan i Stockholm…
Målade polisbilar har precis motsatt effekt.
För typ 30 år sedan låg jag på E6 mellan Göteborg och Kungälv där det är 90.
En bit framför mig ser jag att bilarna i högerfilen kör betydligt långsammare, typ 70.
Dessutom sker något märkligt - en bil som håller på att köra om dessa långsamma bilar bromsar plötsligt in och lägger sig sist i kön…va ???
Jag fattar inget och läger mig i vänster filen och börjar köra om de långsamma bilarna.
Då ser jag en av förarna jag håller på att köra om gestikulera åt mig och peka framåt.
Det ligger alltså en målad polisbil först i kön och kör i 65-70 - men ingen vågar köra om polisbilen - men det gör ju jag och håller dessutom inte mer än ca 85 trots att det är 90-väg.
Precis när jag kört om polisbilen slår den på blåljusen - hinner bli kall några sekunder innan jag ser att det inte är mig den vill ha tag i, för jag ser hur den saktar in och svänger in på vägrenen. Bilarna bakom ser jag också sakta in bakom polisbilen och det är först när den stannat på vägrenen de vågar köra om.
Orsaken till att polisbilen slog på blåljusen och stannade ? Några kossor hade tydligen irrat sig in bredvid motorvägen och polisen skulle försöka få bort dom… ![]()
Spelar det nån roll om medtrafikanterna varnade för kossor eller grisar?








