Adams cmb monterade med kbs 90.
5-pw tror jag… inte riktigt det du letar efter kanske.
X-forged 2013 måste återmontera nippon 950 stiff isf. 4 eller 5-pw.
Huvud: razr x-forged 2013/14 smidda. Inga skaft. 4-pw.
Mavrik pro 7-pw inga skaft. Kan ev.,montera i dg sl reg. 1hs.
Vad vill du betala?
Cmb och x-forged är billiga samt kompletta. Säljer helst razr x-forged och mavrik pro som lösa huvud. Lite dåligt med ferruler hemma.,
De där Mavrik j7-pw skulle ju vara intressant eftersom jag ej använder j4-j6. Förstår dock att du helst vill bli av med annat. Är det svårt att sätta i skaft själv?
Inte svårt alls om det är stålskaft.
Är man händig med sin brännare så man byta och flytta skaft utan att ferrulen tar stryk.
Numera kan man köpa klubbmakar-grejer från bl.a nordica golf till en rimlig peng men super epoxi från biltema funkar.
Har man inget så kostar det väl typ 300:- för brännare, gas, lim och lite slipband. Att få rent i hoseln är det knepigaste.
Efter dagens 3 timmar i Trackman infinner sig en obehaglig känsla att jag behöver SGI klubbor. Mina Wilson D9 Forged har bra värden men går kort. Då jag tror tyvärr Mavrik PRO blir för svåra och lika det jag har…
Vad behöver jag i järn och driver???
Slog min kompis J7 Srixon ZX5 med Nippon Regularskaft 115m carry med 6500 RPM. 21 graders launch och 45 descendent angle. Tog min egna J7 Wilson Staff D9 Forged stiff skaff. Samma värden som Srixon klubban men fick 12 meter extra carry. Hur är det möjligt? Minns inte om ballspeed stack upp men verkar rimligt.
Sedan mest deppiga, slog min driver, en Callaway Paradym X 11* 50g regularskaft. Fick konstant runt 3500-4000 rpm och 180 meter carry. Slog sedan en TM SLDR samma loft 57g regularskaft som hade exakt lika värden. Jag slår upp 1-4 grader. Huuuuuuur är det möjligt att en erkänt lågspinnande driverusling går som min snälla Callaway???
För tidig utl……
Du scopar dvs. du kommer in med huvudet redan release’at.
Driver:
Att försöka slå upp på bollen ger ofta att man tappar momentum och relrasear för tidigt. Farten tar slut.
Om vi ska vara petiga så är det egentligen ingen skillnad på, slå upp/ner, om man vet vad man faktiskt gör och kan anpassa sin utrustning efter det.
Vilket tyder på early extension.
Jag har sett en drill med en toarulle över skaftet. På toppen ska den droppa ner på händerna innan du ”drar på”. Kan vara en ögonöppnare.
Liknande launch som mig om jag minns rätt. Jag har dock en 9 graders GT2, och innan dess en Sim2 som spelades 9 grader. Jag svingar dock ännu mer upp på bollen, ofta runt 5-6 grader.
Numera med dagens drivers ligger jag mellan 2000-2500 i spinn men på den gamla tiden när jag spelade Nike SQ 460 samt Cobra Fly-Z+ var jag tvungen att träffa bollen på den översta tredjedelen av träffytan för att få hanterbar spinn så jag funderar mer på om du samtidigt som du svingar upp på bollen även träffar långt ned på träffytan och din spinn kommer därifrån.
Nja, min topp är ju inte högre…
Men visst, på vägen upp eller ner kommer rullen droppa… och sen ska rullen flyga ut mot klubbhuvudet i releasen. Så är väl det enda sättet jag kan beskriva det i skrift.
Har förstått att ni inte vill jobba med swingen så…
1* lägre loft = 250-300rpm mindre spinn.
En 8* :are ca 750-900 mindre spinn vs era värden.
Lägre dynamisk loft.
Bättre smash, mera oommphh.
Mao mer carry + mer totallängd.