Eldledde 15,5cm haubits men det räknas väl inte. Rätt coolt när dom skjöt skarpt. Parkerade dom 11-bilen fel rök rutorna
KSP58 med vart 5:E spårljus var nog det roligaste, men ett h-e att rengöra.
Hehe. Har du skjutit 58:a i axelrem? Stående alltså, à la Terminator 2 (filmen kom iofs efter min senaste 58:a pang-pang).
Rätt så kul men lite knepigt få bra träffbild.
Jag har själv inte skjutit med fetare vapen än så (44 mag får ursäkta men en 58 är fetare) men har på nära håll observerat grk, haubits, bkan, …
Jag var utrustad med rejält tung ryggsäck, kikare, marschkängor, sovsäck och skidor.
Edit: Visst har vi en vapentråd? Skall flytta dit kanske
Håller med, eldhastigheten på en ksp 58 är optimal (hade utbildning på den iom den användes som lösskjutningsanordning på PBV). Då har jag skjutit ksp 90 också men 58:an är gött
Beror på sinnesstämning. Jag trivs med att skjuta .22 när det är Precision. Som meditation ungefär.
.357 magnum är skönt tryck i. Men träffbilden är inte mycket att hurra för.
9mm har inte varit någon favorit innan. Dålig precision (bra vapen, kass gubbe). Men nu när jag börjat med dynamiskt skytte är det min stora favorit överlag. Köpte tre lådor 9mm (1000 patroner löst i lådan - ser lite kul ut) som nog ska räcka några veckor …
Det är knappt detta platsar, men…
Mitt käraste arv efter min pappa. Han “jobbade” med flygplan…
Whiteboardpennan är förstås med som referens. Såna moderniteter fanns inte på hans flygplan. Med en bra mekanisk verkstad, där han också rörde sig hemvant, kunde han fixa en “kula” och skapa och sätta fast ett blad till en brevkniv. Den står nu på hedersplats på mitt kontor.
Från tunnan? Man tog dessa kanoner och vände dom upp&ner så matningen kom undifrån och monterade dessa i PBV. Man fick ha rätt skönt “klipp” när man häktade på ammunitionen och svingade i
Stämmer. 20 mm automatkanoner.
Brödrostar är billigare… den där pickan får mig att tänka på Polisskolan där vapenkillen skjuter och hela måltavlan försvinner.
Med wadcutters gör den där fina hål med perfekta jämna kanter.