Guns n Ammo

Tror du han vet om, hur duktig han är?

Bob är inte så imponerande. Jerry däremot…

Sök och du finner bra tips från honom med när det gäller revolver.:wink:

Antingen är han en bluff eller så… är han väl ändå rätt imponerande?

Jag skrev inte att han inte imponerar. Men han är lite av en one trick pony. Miculek å andra sidan verkar kunna hantera det mesta bättre än de flesta. Riktigt grym med ak som exempel.

Idag roade jag mig ordentligt efter en rätt vissen golfrunda.

Bra dag på skjutbanan igår. Två dåliga avfyrningar, men ändå den bästa serien i gårdagens månadstävling. 269 på sex serier är inte världsklass, men får vara OK för en halvblind och sliten gubbe.

Han är så nöjd över sig själv, garanterat att han kollar på ett självporträtt och stryprunkar.

1 gillning

Tävlade jag. Inte tränat sen juni, vilket visade med all önskvärd tydlighet att det inte gick att vila sig i form.

Klämde iaf in en 46:a i sista grundomgången och tog mig till final. Men någon medalj var aldrig aktuell.

Och hur gick det i A-skyttet?

?

Käpprätt som jag skrev ovan.

Reagerade mest på 46an på bilden som ser ut som C. Små hål vad det ser ut som. Själv använde jag gärna 115 grains swc. Skar fina kanter i pappen.
Kan ladda upp ett gäng åt dig, så du kan prova om du vill.
Om jag har bulor kvar, måste kolla…

Wadcutters är trevliga. Skjuter det i R. Det här är 9mm FMJ. De splittrar upp hålen fint.

Jo, det förstår jag. Du har inte börjat grotta ner dig i handladdning än.:wink: När man gör det inser man kvickt att det är en värre djungel än golfprylar.

För lite volym för att krångla med det. Har källaren full med ammo så jag reder mig.

Man kanske skall akta sig för att mixa sporterna för mycket

2 gillningar

Dessa säljargument… “Träffa nya vänner”

2 gillningar

Väldigt nördiga sysselsättningar bägge två. Men vi gnäller gärna på att klubbor och utrustning blivit dyrt.
Döm min förvåning när jag inser att ett av mina vapen gått från ett pris på 9000kr år 2000, till 40000kr nu. Helt bonkers. För en jäkla cncad metallbit ju…

Vilken typ av vapen med vilken kaliber tycker du är roligast att skjuta? Oavsett om du äger en sådan eller ej.

Ju större ju bättre, akan 20mm bäst så här långt med andra ord. Viftade fint i byxbenen när man stod på vagnen när kompisen sköt.

1 gillning

Bandkanon 15.5 cm leder ligan men den är jobbig att hantera med enhandsfattning.

1 gillning