Guns n Ammo

Blev det en ny investering.

2 gillningar

Ska du vara starter på en shot-gun start ?

357 Mag?

1 gillning

Yes. Förvånansvärt lättskjuten trots att det smäller rejält. Här är de sex första skotten, tre single action och tre double action.

1 gillning

Pistol/revolverskytte är svårt, men kul. Jag har provat .44 Mag, 9 mm, .38, .22. Dock inte .357 Mag. Är den lika stor som en .44?

.44 är ju kaliber och inte storlek på vapnet. Finns långa revolvrar och korta revolvrar med olika kalibrar. Detta är en rätt fläskig kaliber som smäller bra och den har en sextumspipa. Var lite sugen på en .44 med åttatumspipa (en riktigt Dirty Harry), men det här får räcka.

Jag vet. Jag pangade med en .44 Mag med lång pipa, som den på din bild. Tror faktiskt det var en Ruger. Min fråga var mer om en .357 på ngt märkbart vis är mindre (lättare) än en .44?

Du kan ju skaffa en Automag i .44, för lite storlek och effekt, kanske?

1 gillning

44 mag är betydligt mer smärtframkallande än 357.
Men, som mycket annat är det lite beror på.
Gp100 (Puttarens) 357 kommer kännas värre att skjuta än en blackhawk 44 med åttatumspipa. Har med vapenvikt och design att göra.
357 är ett bra val då man mestadels snikskjuter 38 special.
Däremot spelar kalibern mindre roll om man laddar egna patroner. Snikladdar själv min peacemaker med rundkula. Soliga dagar är det lätt att följa kulans väg mot tavlan…

1 gillning

I all välmening borde du valt en 686:a. Betydligt bättre trycke😉

Just denna är racingtrimmad. Urskön!

Tips!
https://www.sportec.se/produkter/sikte-korn-tillbehor/pistol-revolver/sikte-korn-set/sikte-och-korn-lpa-for-ruger-gp100-mfl

Har bomar på min Ruger, men lpa är likadant

Som sagt, min är redan trimmad. Förre ägaren var nörd, men inte så flitig skytt.

Vad betingar en dylik tingest i pris?

Inte så dyr, drygt 12000 ny. Men ammo kostar rejält nuförtiden.

Laddar du inte själv?
Som min kamrat uttryckte det.
“Ska jag använda köksbordet att äta på eller för att ladda patroner?”
“Äsch, jag kan ju äta i vardagsrummet…”

Om nu barnen börjar flytta ut får du ju ett helt rum för skyttet :slight_smile:

1 gillning

Inom samma ämne .
Min yngsta har kört 2 besök i Gdansk för att provskjuta typ mycket, uzi,Glock,AK-47 osv.

1 gillning

I Las Vegas kunde man skjuta 50-cal … men det är dürt att dra iväg några hundra såna skott.

Ruger gp 100 en riktigt bra 357 magnum, outslitlig!
Bra för en snål smålänning!

Fältskytte idag. Uselt resultat, men kul ändå!

Hur långt är praktiskt max avstånd för en sån där .357 Mag i händerna på en kapabel skytt?
Dvs det avstånd där man har börjar få svårt att träffa motsv en helfigurstavla.