Hittar du inget med bra passform återstår bara att äta upp dig till 120kg+ så att du fyller ut storlekarna i rätt längd.
Det vi pysslar med på golfbanan är lika nära idrott som cykling till jobbet är likt Tour de France, så idrott nja! Med det sagt får du ha vilka kläder du och eventuellt banan/klubben du frekventerar godkänner. Huruvida andras godkännande ska spela någon roll i övrigt är en helt annan fråga.
REGLER PÅ ULLNA GOLF & CC
DAMER & HERRAR
Klädsel skall vara välvårdad. Skjorta bör ha krage eller hals (polo eller turtle).
Jag:
Har förminskat tuttarna och är numera dessutom dopningsavstängd.
Piketröjan togs ju dessutom fram av Rene Lacoste för att den skulle vara sportig. Samtidigt som med en viss elegans.
Skulle det inte kunna vara så att idrottskläder ser olika ut ber. på vilken idrott det är?
Jag förstår att simhopparna är duktiga men att tvinga dem ha ”skinnställ” och hjälm som man har på moto gp är väl lite väl… eller vad tycker du att din eminenta åsikt ska syfta till?
Egon
Min eminenta åsikt syftar till att funktion och duglighet ska gå före utseende och eventuell snobbism. Idrott som utövas utomhus och i närheten av vatten, gräs och sand bör bedrivas i oömma kläder avsedda för träning.
Alla rultar kanske inte omkring som du gör… eller är speciellt långt ut i bushen.
Funktionskläder är ett bra koncept och det fina med dessa är att de kan se ut hursomhelst och ändå fylla sitt syfte.
Dessa finns i alla skärningar och mönster vilket gör dem praktiska och stilfulla om man vill att de ska vara det.
Plyschbrallor mönstrade med haschplantor funkar, men svettigt kan det bli. Funktion och samma skärning/mönster… helt ok för golf.
Oversized t-shirt likaså. Kan bli fladdrigt om det blåser men stoppar man in den så….
Egon
På 60talet va golfen snygg senast.
Det finns ju en hel del folk som inte är speciellt priskänsliga.
Andra kan ha hemmastickade ylletröjor.
Förr gick det även bra med djurhudar, men det är inte särskilt pk idag.
Så tragiskt.
Att hon är dopingavstängd alltså.
Jag varken stickar tröjor eller tillverkar tröjor av plast. Naturmaterial är alltid att föredra.
Det finns gott om färdiga ylleplagg att köpa, men det blir lite tjatigt så det får räcka med detta.
Prova att köpa och använda en ull-pike innan du ger nedvärderande kommentarer.