Golfpiké - obegripligt golfmode

Tips på bra märken om man är smal ( nåja) o har lång överkropp mottas gärna.
Antingen blir allt för kort eller för fladdrigt

Köp piké från Peter Millar, sedan slutar man leta.

1 gillning

Känns synnerligen tveksamt att betala 1000 spänn eller mer för en polyester-piké, efter en handfull tvättar är det ju bara att skicka den till återvinning, skall man sopsortera den som plast ?
Hade det varit ull hade priset varit rimligt.

Jag har inte köpt någon i den prisklassen, håller mig i prisklassen 250 till 700 kronor och dom håller väldigt bra. Har golfpiké på mig 120 dagar om året, tvättar dom alltid efter varje runda, kör i kortprogram. Har aldrig behövt slänga någon på grund av att passformen förändras, däremot kan färger börja ge med sig efter 10 år…

Ull? Funkar det i spansk 30 graders värme??

Jag tycker dom moderna golfkläderna är grymt sköna att spela i. Minns hur det var innan, man spelade i bomullspiké och bomullsshorts och svettades som en gris, ibland så mycket att saltet från kroppen fastnade i bomullstyget och gick inte att tvätta bort!

Vad som är snyggt är förstås en smaksak men för egen del bryr jag mig inte överdrivet mycket om hur jag själv eller mina medspelare ser ut på golfbanan (eller annorstädes), tycker det finns viktigare attribut när man väljer golfkompisar än utseendet.

1 gillning

Ull har kylande egenskaper när det är varmt, dessutom gör ull att svettlukten försvinner.
Nu var ju min kommentar relaterad till Bärsabacks inlägg rörande Peter Millar, om jag kollar i deras web-shop så ligger priserna kring 1000kr och uppåt.

1 gillning

Jag är av den enkla åsikten att om vi anser att golf är en idrott så bör den utövas i idrottskläder.

bomull annars får det vara

Jag är av den enkla åsikten att om vi anser att golf är en hobby så bör den utövas i hobbykläder.

2 gillningar

Tycker den åsikten är svår.

Exakt vad är idrottskläder??

Träningsoverall.

Jag känner mig inte direkt snobbig, skulle påstå, om det nu är mätbart att jag tillhör den lägsta kvartilen i landet, men en klädkod tycker jag är mer praktisk än jobbig. Man behöver inte fundera. Har inte haft problem att ta på mig kavaj då jag har haft kavajjobb och slips då det behövts (även om det är så sällan så det nästan alltid är kul, som kuriosa). Och jag tycker väl detsamma vad det gäller golf. Jag har ett snäpp svalare än alla andra eftersom jag har den fysiska konstitutionen, annars drar jag bara på mig golfbrallorna och golfpikén då det är människorunda och funderar inte mycket mer på det.
De moderna materialen är svala och sköna.

Och jag skiter fullständigt i vilken passform och utseende de har, så länge de inte ser direkt anskrämliga ut. Allt folk kommer se på mig från nu till döden är rynkorna i mina ansikten, se min ålder. Ingen kommer längre att se mig som något positivt utseendemässigt (vilket jag kan sakna efter tjugofemårsålder då jag till min förvåning plötsligt fann mig ansedd som handsome, vilket varade något drygt tiotal år), så det handlar om att inte sticka ut.

1 gillning

Kläder som påminner mer om sport än kontor.

Sportkläder såsom denna volleybolldams utstyrsel ?
sportkläder

Du menar såhär?

Och damerna på detta sätt?

1 gillning

Så är man redo för pliktområdena…

1 gillning

Det ni visar upp är tävlingsdräkter.
brallor

Jag tänker att det duger bra med ett par såna här brallor och en vanlig t-shirt.

Det är snart både Solheim Cup och Ryder Cup, alltså dags för tävlingsdresser. :wink:

Så man har inte våtdräkt när man tränar, bara när man tävlar?

Något mått på längdmått skulle underlätta…