Golfdrömmar ( nattliga )

Drömmer ni ofta om golf? Själv gör jag det relativt ofta. Senast inatt.
Drömde att jag vann en proffstävling. Så skönt att ha ekonomin säkrad ett tag🙄.
80 meter var sista hålet o motvind som fan. Slog PW. Dessutom vallade jag i bollen via motspelarens boll.
Ofta drömmer jag att jag inte kommer av Tee heller. Finns liksom inte utrymme att Pegga.

Minns en gammal tråd från SC som handlade om detta som var ganska underhållande.

Jag brukar drömma att jag ska slå ut från nån trång tee där man inte får plats med baksvingen. Som att det är nån vägg bakom eller träd vid sidan eller så.

Jag drömmer inte. Dvs jag är inte “medveten” om att jag drömmer, utom ngn enstaka gång. Lägger mig ned. Somnar oftast på tre minuter. Medvetslös till dess klockan ringer eller jag sovit “färdigt”.

1 gillning

Så likt mig. Lägga sig, slappna av,sänka andningen, andas långgggsamt zzzzzzz

Detta känns verkligen igen

Jag har drömt att jag varit grym på hockey.

Har aldrig spelat hockey i hela mitt liv och är också måttligt intresserad.

1 gillning

Men inga om golf?

1 gillning

Är du gammal militär?

Haha, lovely!

:joy:

Faktiskt så är svarer både ja och nej, så inte helt gripet ur luften. :wink:

Jag har inte varit stammis men har jobbat som trupputbildare en kortare period och har även gjort blå basker-mission, samt är gammal nog att ha gjort en massa månader i gröna kläder.

2 gillningar

Vilken bataljon, om jag får fråga?

86C. Har bara gjort en.

Aha, Cypern va?
Jag har också gjort en (i min ungdom), L112

1 gillning

Ingen dröm som jag kan påminna mig om med golfinnehåll. Det är nästan alltid ett härk av vardagskrångel och jag är glad då jag vaknar. I natt ville frugan att vi skulle betala en massa pengar för uppehället för en obskyr musikgrupp som var i Uppsala. Väldigt ofta äger jag hus som är för stora.

Ungefär som Vattenmannen, hade tidigare en återkommande golfmardröm där jag hade stora svårigheter att kunna slå ut från tee. Ett träd hade grenar som hängde ned över tee och oavsett var jag peggade så slog jag emot grenar i baksvingen och fick avbryta, jag peggade om på en ny plats och samma problem där, om och om igen.

Ibland peggar jag i ett rum o ska slå ut genom fönstret. Alltid platsbrist så det är trångt.

Har normalt inte Tee-frossa så vet inte var det kommer från

Intressant, har alltid varit periodare i usla slag från tee och troligen därav har haft denna återkommande dröm med problem på tee. Konstigt att det undermedvetna skapar sådana drömmar för dig, det är kanske så att du innerst inne skulle vilja ha tee-frossa istället för någon annan golf-frossa ?

I och med den senaste tiden då tee-frossan övergått till tee-uppgivenhet har min tee-mardröm försvunnit.

Jo! Det där har jag faktiskt drömt också. Att man är inomhus och skall svinga och att det är jobbigt.

För någon natt sedan drömde jag att jag provade driving irons… Hur det gick, har ingen aning, men det hade ju varit intressant att veta.

1 gillning

Två andra golfrelaterade drömmar som kommer då och då och är hyfsat snarlika till hur drömmen utvecklar sig.

  1. Jag är ute med bagen och går och går och går och går men kommer aldrig fram till banan.

  2. Jag slår ut och när jag kommer ut på fairway upptäcker jag att det är snö, givetvis spelar jag med vit boll, jag letar och letar och letar och letar utan att hitta bollen. Ingen 3 eller 5 minutersregel verkar finnas i drömmen.