Golfdrömmar ( nattliga )

Dags inatt igen, kanske för att säsongen närmar sig.
Tee var som en stor trappa så det gick inte att få till slag åt nåt håll. Kön bara växte bakom

Ska spela tävling på okänd bana (rätt häftig design) kommer dit lättklädd och får magiskt alllt mindre med kläder, helt utskämd, och bollarna jag får tag på är mjuka som squashbollar.

Vaknar du sen med pungen i näven stående görandes höftrullningar vid sängkanten? :sweat_smile:

Hade en ny variant av golfdröm. Den gamla vanliga är att det är svårt att slå pga. något som hindrar i baksvingen.

Denna gång bestämde jag mig av någon anledning att spela från backtee (Det har jag inte gjort på flera år i verkliga livet). I drömmen var backtee på första hålet placerat bakom klubbhuset och man var tvungen att slå över klubbhuset som var väldigt högt, flera våningar. Jag övervägde att slå en rejäl slice runt klubbhuset men bestämde mig för att byta tee.

På den främre teen var problemet istället att tee lutade så mycket framåt att bollen hela tiden rullade av peggen. Det var tee med matta, inte gräs. Jag lade då ned bollen utan peg, bollen rullade iväg och till slut spelade jag på bollen i rörelse, jag träffade men det blev en låg hook ner i ett vattenhinder.

2 gillningar

Haha.
Skönt man inte är ensam. Många som har ungefär samma dröm. Trång Tee verkar vara vanligt

Mina golfrelaterade drömmar handlar främst kring logistik. Tider ändras, utrustning finns inte där jag förväntar mig, helt plötsligt ska vi spela ett annat hål, de jag ska spela med kommer inte, eller i fel antal och på fel plats.
Jag kan inte minnas en enda dröm med relation till golf där jag spelar, det är rörigt kring ATT jag ska spela

J-a skitråd.
Jag har aldrig drömt om golf … förrän inatt.

Egon

2 gillningar

Egendomligt med sportrelaterade drömmar. Jag kan inte påminna mig om att jag drömt om andra sporter jag utövat/utövar. Golf drömmer jag om många gånger per år.

Vad drömde du om då?

Exakt samma tema som flera av er nämnt.

Drömtema 1: Problem på tee. Grenar som hänger ned, staket i baksvingen, våldsamt terasserade tees så att det inte finns nåt utrymme bakåt, peggar som inte går att få ned i marken och liknande.

Drömtema 2: Problem redan på väg ut på banan, ofta i omklädningsrummet. Kläder som inte hittas, skärp som saknas, hela bagen glömd hemma, problem med skosnören och liknande.

Nästan aldrig några drömmar om själva spelet. Ingen oro om missade slag, förlorade matcher och sådant. Man får glädjas åt det lilla.

Jag är alltid i tema 2.

Kommer inte ihåg detaljer men jag var på en golfbana iaf. Inget mardrömslikt.

Annars brukar man ibland kunna sväva iväg lite innan man somnar och ”dagdrömma”. Jag börjar med lite strategi och vips så har jag vunnit masters eller något. Går fan inte att somna då. :grimacing:

Egon

1 gillning

Samma här. Det är ett återkommande tema som inte bara berör golf. Att man liksom inte kommer ur startgroparna. Säkert baserat på verkligheten.

1 gillning

Idag var det hockey istället. Dock utrustningsproblem. Försökte spela med en spackelspade o det gick inte så bra.
Märkligt, utrustningen brukar inte strula när jag drömmer om golf

1 gillning

För en sån som jag, som nästan aldrig (är medveten om att jag) drömmer är det ganska fantastiskt att läsa i en sån här tråd.

1 gillning

Det var väl tur att du inte försökte åka på ett par fixhinkar iaf.

+1 på den. De enda drömmarna jag minns är feberdrömmar. Det sluter alltid med nån konstig abstrakt grej och att alla dör.

Låter som verkligheten.

Inte riktigt en dröm, men jag vaknade med en aha upplevelse… Efter att ha svajjat med drivern slog det mig vad jag tror att jag börjat göra. Det ska testas i eftermiddag!

1 gillning

Inatt ny variant av dröm på temat med att något hindrar svingen på tee. Nu var det en stor snödriva i bakre delen av tee.

Jag började att försöka få bort tillräckligt med snö för att kunna svinga. Det kom glada tillrop från omgivningen med frågor om jag behövde hjälp. Jag svarade nej och peggade upp framför teekloten istället.

1 gillning