Brukar ni använda golfbil?
Isf…vad tycker ni om det?
Sällan. Skönt för fötterna, men kass för fokus och åker man själv så är det trist att bli lite isolerad.
Om det är “för varmt”. Jag föredrar att gå runt banan. Av ungefär samma anledningar som Puttaren anger.
Ibland och nästan alltid när man vill klämma in mer än 18 hål.
Även viss kvällsrundor kräver bil för att hinna runt på 2-2.5 timme.
Egon
Vill man dricka lite bärs samtidigt är det perfekt så man slipper kånka runt på skiten. Av naturliga anledningar mer okay utomlands än i sverige.
Åker ibland, har en kompis som MÅSTE åka bil för att ens ta sig runt, då åker jag med.
Annars går jag hellre. Har man vagn är inte ölkånkande ett problem heller
Ska man spela 36 är det skönt med bil andra rundan.
tyvärr numera oftast Pga mekaniska problem.
Hatar det. Tappar fokus. Tråkigt.
Funderat på elscooter men aldrig provat. Input tack.
Bästa jag provat är den här. Blir ändå lite mer fysiskt än att åka bil och man är tillsammans med sina medspelare på ett helt annat sätt.
http://www.kittad.se/post/surfa-fram-på-fairway-med-easygreen-tourer
Farsan var tvungen att ha bil dom sista åren, han beklagade sig alltid över att han inte kände gemenskapen på gubbgolfen och att det var kallt på hösten, han spelade oftast på Kronholmen.
Ja, just att man blir ensam är det sämsta med golfbil (där gör scootern sitt till). Sen känner jag själv av att ryggen stelnar när man sitter istf går.
Vad var det Tigern sa… ”I can’t connect my glutes”?
Det är sant som du skriver och tiden med putta på vagn var det hugget som stucket i ryggen. ”Glutes” som blev spända/stela var i praktiken bra betyg för ryggen (eftersom de faktiskt gjorde sitt jobb) men för golfen blev det shit the same.
Golfbil funkar bättre än att gå alla dagar i veckan men jag kan förstå att man inte pallar att sitta ner om man inte har övat på kontorsstol eller i bil (Obs! Ironi).
Det här med tempo på gången löser jag rätt bra om man är 2 i bilen. Vi stannar, checkar av längd och sen går vi växelvis till våra bollar.
OT.
Spelar ibland 36 på bortabana med vänner. 2 av dem går som om de var förälskade med vagn och med bil blir det inte bättre. De lämnar bara bilen för att ta en klubba och slå.
Note to self… fortsätt ta med öl när du sorkar med dessa goa vänner.
Egon
Btw. Om nån är sugen på en scooter kan jag nog fixa forumrabatt.
När mitt knä var helkört funderade jag på att man borde kunna trimma en elvagn och monterar åkplatta. Scooter är än lite mer gubbvarning. Inte för att vi inte platsar, men ändå.
Egon
Problemet med scooters är att dom blir förbjudna så fort någon blir avundsjuk.
On that subject.
Kommer inte ihåg om jag nämnt det men tydligen så behöver man tillstånd från länsstyrelsen att köra ”fordon” i terräng. Golfklubben söker det för sit område och en privatperson kan inte göra det (eftersom det inte är deras egna mark). Således styr klubben över de terrängfordon som tillåts köra på golfbanan.
På vår klubb har det kulminerat i att ”nyanskaffade” egna golfbilar inte får tillåtelse efterdom klubben vill få avsättning för hyrbilar.
Scooters faller inom ”cykel” och räknas inte som terrängfordon (hörsägen, men rimligt) och kan då inte förbjudas.
Egon
Det där “problemet” fick svärmorsan. Hon hade en tanke på att skaffa en egen golfbil.
De bor nära banan och hon har inte sällan behov av bil efter ryggoperationer.
Det var tvärnej från klubben att använda privat golfbil på banan.
Ja jag använder den om den finns.
Jag tycker det är skönare att idka samlag i en golfbil än i en golfvagn.
Dags att byta golfklubb?
Kan ni modda en xiaomi?
Lite “svårt”… De är på en ö där golfklubben finns. Det är gångvstånd.
Närmaste utöver den tar minst en halvtimme om man prickar färjan exakt och innebär alltså bilresa inkl färja. Klart osmidigt.
Utöver det faktum att de varit med i många år och är allmänt engagerade i klubben.
Och med tanke på vad någon skrev fanns det ju fler klubbar som inte tillät egna bilar.