Golfbanan vi vill spela

Tack!
Vi får se hur och när det blir, men måste försöka få med Cabot Highlands (Castle Stuart) också. När man kör över sista bron före Dornoch så ser man ju även Skibo Castle, men den lär vara lika lätt att komma ut på som Loch Lomond

1 gillning

Revanschlusta eller nostalgi? Finns ingen bana jag inte spelat som jag känner nåt för egentligen.Augusta har man sett till leda. Varför vilja spela den?
Nä, om det är något jag skulle vilja spela är det oftast de jag redan spelat. Kanske det var en fantastiskt vacker bana som man dagen till ära spelade skit på. Eller den där banan man spelade förvånansvärt bra på.
Turkiet hade varit väldigt roligt att återvända till.
Boende, mat och banor i prisvärdhet som är svårslaget.

Håller med dig @egon, sällskapet är väldigt viktigt och situationerna (träd 4) också.

Nu skall jag åter igen ner till spanien och spela dom bästa banorna med bästa golfpolaren. Det är ju ändå den optimala kombinationen. Skulle inte spela dom där banorna själv t.ex.

1 gillning

Jag brukar ju ge ex. som går över huvudet … men jag försöker ändå:

Kollegan på jobbet fick ett Luis vitton-bälte av sin rika svåger. Säkert runt 5-6hundra dollar. V:et i spännet skaver på ölmagen … men det är ju dyrt o fint.

Mitt bälte (har bara ett som passar) köptes för 79:- på GeKå’s bara för att jag var tvungen att spendera en timme ensam på herravdelningen när tanten handlade kläder till kidsen. Tror att det är över 30 år sen.

Egon

Jag önskar lite att jag hade möjligheten att göra samma sak.
Eller… möjligheten finns naturligtvis men det behöver försakas annat då och det behövs ett sällskap att trivas i.

Jag är ingen globetrotter… och resor till vissa länder/turistorter koms naturligtvis ihåg med behållning men en vistelse på en obetydlig golfbana har störrexchansxattxstanna i minnet.

Solkusten är mitt mål. Gärna sol, drinkar och otvingade golfrundor. Få se om det blir en verklighet innan pensionen.

Egon

Det är helt ok om man vill lira bonnabana hellre än Augusta. Eftersom det gäller väldigt få ronder:
Jag lirar nog hellre Augusta med tre trista typer, än Bonnaklubben med polarna. Typerna kan jag igga under en rond. Polarna finns kvar.

Mål? På vilket sätt? Flytta? Fastighet där? Frekvent resa dit? Eller vad?

Jag har missat tåget med fastighet, Tönkte ordna det för 15-20 år sedan men min situation tillät inte det.

Gärna vinter down there som pensionär.
Gärna eget boende om det är ekonomiskt försvarbart.
En dröm som kan förverkligas men frågan är bara om jag vill (vi vill) ha det så.

Det min hjärna säger mig är att jag trivs som bäst runt sista dagen på en veckas charter. Då har man gått ner i varv och allt känns smoooth.

Egon

1 gillning