Golfbanan vi vill spela

Mitt val det också.
Bara lyssna … ”Teeth of the dog”. Jag skiter i om den är kass. Vill bara kunna säga att jag spelat den.

Egon

2 gillningar

Gozzer Ranch vore trevligt

1 gillning

Ser trevlig ut, lite träd och vacker utsikt. Det skall det vara tycker jag. Jag hänger med.

1 gillning

Ligger nära metropolen Spokane, där har jag mellanlandat en gång på väg till Bozeman.

Bozeman, Montana.
Du har varit i :cowboy_hat_face:-land.

Är och lär förbli en dröm för mig.

Tara Iti

Nåja. Vi andra lirar RCD hellre än vi lirar (exempelvis) Härnösand. Men det är ju vi det. :wink:

Förvisso är det förenat med en del € och en del ledighet men nog sneglar jag på en tripp till de där krokarna. Lär dock få vänta till dess vi båda (jag o frun) är panchos. Innan det är det svårt med så lång ledighet för fru Norrland.

1 gillning

Funderat på den här två dar nu och det är inte så lätt. Jag idoliserar typ inget i livet och inte heller golfbanor. Visst vore det kul o lira Augusta som stefan är inne på eftersom den är typ “mest exklusiv” och man har sett den på TV. Men jag återkommer i tankarna till att det viktiga är att man får dela upplevelsen med rätt personer. Spelar hellre med Egon och Jornhona på Lagans GK dom där två gångerna då än på Augusta med tre idioter. Att man får GF betald är nästan ett måste :wink:

Funderade även i tankarna om vad man valt om man visste det va dom två sista rundorna. Då tror jag att jag återkommer till Valderrama eller Old course. Den första för att det är så jävla mysigt, typ himmelriket. Den andra för det där med home of golf ändå väger in tungt när man är där och det känns som varje runda blir unik där.

4 gillningar

Bandon Dunes.

1 gillning

Ingen konkret plan i dagsläget.

27:e september 2024 så klev man uppför backen från 6:ans green, och polarn sa nåt i stil med “gillar inte när det är så kuperat på en linksbana”. Väl på 7:ans tee så ändrade han sig eftersom upplevelsen var i det närmaste religiös.

2 gillningar

Ålrajt! Så det blev en runda på RD. Eller kanske två?

Blev bara en på RD, men nästa gång så blir det två, för jag vill verkligen tillbaka dit!
Det kostar en del, men finns ingen antydan till “snobbighet” som det kan finnas på andra dyra banor.

Under resan så spelade vi, i ordningsföljd, en runda på Nairn, en på RD Championship och en på Nairn-Dunbar.
Två av polarna spelade dessutom RDs Struie course på morgonen den dan vi var i Dornoch (bodde i Inverness). Jag och en till stod över eftersom vi inte hade orkat med 36 hål gående. Sen lirade vi RD Championship course på eftermiddagen.

Bild tagen från gräsmattan på Royal Dornoch hotel (som inte syns och som vi inte bodde på, men som har den coolaste gatuadressen av alla hotell - “The First Tee, Dornoch IV25 3LG, United Kingdom”)
Från höger gamla (nuvarande) klubbhuset, första tee med caddiestugan, nya klubbhuset som byggs och borde vara färdigt till våren/sommaren 2025.

1 gillning

Jag har en enda kommentar: Wow!
RD finns limmad på min skulle-vilja-spela-lista.

Jag börjar förstå… men jag är inte där än.
Jag har så många underbara minnen av tillfällen på banor… som inte ens är nåt bra i sammanhanget.

En träd4:a i Alvesta… :joy:
”5kl. vind på Landskrona på en par tre ut mot en green med ”ön” i bakgrunden.”
Galet många besök i baren ute på banan i sand valley … och naturligtvis den toppade pitchen från 40m som la sig död vid… efter att ha träffat, pinnen.
Fyllot i bollen var nyktrast och gnällde mest på alla andras tur. :joy:

Som sagt, att uppleva en fin bana börjar växa men upplevelsen av golf i goda vänners lag, slår det mesta.

Egon

1 gillning

Missa inte Brora nästa gång. Fantastisk links

Norråva golf.
Vill tillbaka och försöka göra rätt

Om man utvidgar min initiala frågeställning om banan och istället frågar: Vilka tre hinkliste-kvalificerade banor kommer du, realistiskt sett, troligen spela innan du kastar in klubborna? Svårt att svara på såklart, men en tanke har du väl?

För mig, utan inbördes ordning:

• Lofoten Links
  • Cape Kidnappers
  • Royal Dornoch