Golfbanan vi vill spela

Du får välja en bana, vilken som helst. Du får två ronder där.

Vilken bana väljer du?

Cypress point.

Som alla andra levande människor/golfare väljer jag Augusta.

1 gillning

Hade valt Pine Valley, men har ju redan spelat där. Så Cypress Point.

Cape Kidnappers

Cherokee plantation

OS-banan i Rio.

Haha namedropping :joy:

6 gillningar

Inte särskilt subtilt heller. :roll_eyes:

5 gillningar

Man behöver i alla fall inte trängas.

Cherokee may be the most exclusive club in the world. Limited to a maximum of 50 initial shareholders, or “owners,” who pony up $1 million each to join and another $85,000 per year in dues, Cherokee Plantation currently has a membership roster of eight.

1 gillning

Tydligen är det också så att max 8 personer får besöka anläggningen per dag så det lär inte bli så mycket kö på banan. Donald Steele har designat banan och ska hålla mästerskapsklass.
Färre än 1000 rundor per år spelas på banan.

Det är väl de som tidigare varit medlemmar i Augusta som tröttnat på att tillgängligheten är dålig då det är en massa pro-tävlingar mm.

1 gillning

Men en golfbana är en golfbana.
Tror inte många medlemmar i Augusta tänker “åh jag vill spela…” öht.
Är man medlem i Augusta är man det för andra orsaker. Kanske samma här, men krävs det dubbla medlemskap?

Tänker mig att alla medlemmar i Augusta kan hyra vilken bana dom vill i fyra timmar.

Gissningsvis känner väl alla i dom här superexklusiva klubbarna några i de andra likartade klubbarna och kan besöka varandras klubbar vid behov.

Tror inte dom spelar på klubbarna öht. Dom har nog annat att göra.

Inga problem med falsk blygsamhet.

Tillgänglig, öppen, “bara att boka”…men jag säger ändå Royal Dornoch

1 gillning

Dog teeth, med en stor kuban under rundan och en fin rom efteråt.
Kanske ihop med Jimenez…!?

1 gillning

Teeth of the Dog i DR? Då är både Punta Espada och Corales långt bättre.

Kvittar väl om de är det.
Teeth of the dog, ja.
Rond två går jag med Albert för man måste ju ha en hund med sig på denna bana.

2 gillningar

Ni som väljer en bana som är bokningsbar, tex Royal Dornoch eller Cape Kidnappers, har ni en plan för att faktiskt spela banan?
Även om GF är kännbar (cirka 2500:- på Cape Kidnappers) så är den ju inte helt ohemul. Resan är iofs lång till just den banan, men ändå…