Förbättringsförslag till Vattenmannen: Jag tycker fortfarande att din (lånade) idé om att gå alla gatorna är kul! För sådana som mig som ibland går in och tittar på förstainlägget har det nu blivit otroligt många gator… Hur många är det? Av hur många? Skulle du tidigt i texten kunna lägga in att du gått tex 450 av 900 gator?
486 nu!
Av 908.
En grafisk bild över alla gator och med markerade gator du gått?
Försökt hitta nån variant. Men det blir jävligt plottrigt.
Det hade varit lättare att följa om du lagt upp det med områden.
Feel free att redigera ![]()
Går du hela gatan, eller räcker en del för att “checka boxen” så att säga?
Man går hela gatan från start till slut
Yes. Vid ett och samma tillfälle.
Såpass tom det, så man kan inte klämma ett kvarter och tillgodoräkna sig delsträckan alltså.
Då har man nog inte gått sådär vansinniggt många gator ![]()
“Hardcore gator vi gått, 2025”
Går jag exempelvis Götgatan och svänger in Ölandsgatan till Östgötagatan.
Då måste jag sen gå tillbaka till Götgatan. Inte gå fram till Blekingegatan och ut i nästa kvarter.
Ska för övrigt klippa tre långa ikväll.
518 avklarade. 390 kvar.
Vilken gata är trevligast att gå, hittills?
Någon kvarvarande gata som du har höga förväntningar på?
Götgatan rankar jag högst. Trevlig hela vägen från Skanstull till Slussen. Bilar, cyklar, gående, butiker. Biograf, teater, gallerior etc.
Har Sankt Eriksgatan kvar. Också lång händelserik gata.
Jag blev positivt överraskad min senaste promenad i Stockholm. Gick Östermalmsgatan. Möjligen var många av de här stora gamla husen “villor” förut. Lite olika karaktär längs vägen med lite “halvmodernt” mitt på.
Ja den är rätt fin. Bryter av på ett speciellt runt “arkitekt” borta vid Danderydsgatan.
Jasså du har klämt av Mårten Trotzig nu.
Utan alls med de här ambitionerna gick jag mycket runt i Stockholm i början av 80-talet. Jobbade långskift 3x12 och det var vardagar då alla kompisar jobbade eller pluggade, då gick jag rätt mycket runt i Stockholm. Nästan bara norr, kom inte på att vara på söder förrän jag började plugga i Stockholm. När det inte är turistcrowded är alla gator i Gamla Stan trevliga. Då man dessutom lärt sig lite om historien var det än roligare. Har faktiskt kört lite guidning med folk som är nya i Stockholm. Visat hörnet på Riddarhustorget där Von Fersen slogs ihjäl, den förträfflige Schering Rosenhanes palats osv.
Sen blev det så att några år senare var jag mycket runt på söder. Götgatan är trevlig, men jag tycker gatorna upp mot Södra teatern och på berget bort mot högalid också är spännande. Och Söder mälarstrand går inte av för hackor, framför allt om man sen fortsätter bort över bergen. Finns ett spännande område på östra sidan av Kungsholmen, nåt 20-talsprojekt med höga bostadshus och kåkar byggda i cirklar, snyggt.
Fast rätt ful.
Bra ryck på den här sidan nyår med en hel bunt gator, trots snömodd och annat jävelskap. 539 gator av 908 avklarade.