Gator vi gått, 2025 och 2026

Jag nöjer mig med att följa din lista! Promenerar, jadå, det gör jag men inte så strukturerat.

Hur går det för dig? Jag kan ju följa alla gatunamnen men jag ska vara helt ärlig och säga att jag vet inte hur många namn det ska stå på en komplett lista. Är du “i fas” för att kunna lyckas gå alla 2025?

Glöm inte bort att slinka in och ta en öl emellanåt! Du borde passera en och annan bar på dina promenader…

Jag hinner ju lugnt alla gator om jag bara vill. Problemet nu är att de jag har kvar ligger en bit hemifrån och då måste jag ju ta mig till dem för att gå dem. Där finns lite “motvilja” att bearbeta.

Pröjsa nästan 50 spänn för att ta bussen till en gata, eller 70 spänn parkering känns ju lite muppigt.

Cykla går ganska snabbt.

Det gör det. Men jag är som Duffaren på fotboll. Vågar inte ta risken :slight_smile: (att bli av med hojen, eller få den förstörd).

Du få skaffa dig en gå gator-cykel. :wink:

1 gillning

Hur många mil promenad på stadens gator är du uppe i?

Har inte räknat. Uppskattar typ 15 mil.

Kolmårdsgränd och Skinnarviksringen på Söder. Vilka pärlor. Gå förbi och titta om ni är i närheten.

Jobbade själv på Limousine Service under univ. Studierna. Tidigare dessutom Adena budbilar ( om ngn minns dom). Imponerande lista du har. Några jag saknar: Våghusgränd, Signalgrönd, Mitisgatan, Sågargatan.

Adena Pickos :grinning_face::heart:

Kom efter min tid. Var på Adena 1980-81. Vid anställningsintervjun hade jag haft körkort i 7 månader :grinning_face_with_smiling_eyes:

Jag och Patrik i radio. Jag vill dock bestämt hävda att jag också inspirerades av Stefan Moberg och jag bor i Svängsta och inget annat. Men det där med geografi är inte så lätt utanför tullarna.

Min inspiration var dock mest att se allt i min lilla by. Hade bott här i mer än 20 år utan att varit överallt.

1 gillning

Haha, klockan var 5:40. Det kan inte tusan skilja på Sölvesborg och Svängsta då :slight_smile:

Om du eller någon undrar hur stort Svängsta är så har jag lagt in det på Södermalm :slight_smile:

1 gillning

Å andra sidan bra att jag “mörkade” orten. Annars hade du haft massor med fans på dig :wink:

1 gillning

GIFs de Keep Digging | Tenor

1 gillning

Haha en kompis vi kan kalla honom Albert, för han heter så. Skall använda det oftare.

1 gillning

Vi kallar honom för Brad Pitt.

Svängsta verkar vara ungefär lika stort som min hemby. Det borde gå bra att klara av allt på en långpromenad, grov skattning 20km.

Mitt villaområde, inte så litet har jag betat av, tippar att det är högst 10% här boende som betat av alla de vägarna.