Idag fick jag mail från GameBook:
GameBook Oy höjer priset på prenumerationen Golf GameBook Scorecard & GPS (Gold Membership - 12 months) från 399,00 kr/år till 599,00 kr/år från och med den 24 november 2025.
Det var ju en rätt rejäl höjning…
Idag fick jag mail från GameBook:
GameBook Oy höjer priset på prenumerationen Golf GameBook Scorecard & GPS (Gold Membership - 12 months) från 399,00 kr/år till 599,00 kr/år från och med den 24 november 2025.
Det var ju en rätt rejäl höjning…
Det brukar sen dyka upp rätt fina kampanjer under våren! Så om du inte behöver GOLD under vintern råder jag dig att avvakta.
Parup golf kanske kan vara ett alternativ. Inte riktigt samma flashiga gränssnitt men gratis.
Tycker Gamebook är värt varenda spänn. Betalar gladeligen 200 spänn till om året. Både för min egen del och för min gemenskap och det värde den skapar för oss. Nu har vi en tournament licens i botten via klubben men vi har ju en hel golf-tour med 50 pers och 22 rundor upplagda gamebook. Utveckla bra mjukvara kostar pengar tyvärr. Nu har de ju dessutom lagt tillbaka multi-rond i appen som man tidigare behövde Tournament för så nu kan man göra “det mesta” i appen kopplat till tex en Ryder Cup i kompisgänget. Sedan har jag förstått att de begränsat vad man kan göra i gratisversionen men så är det med allt knark. Första fixen är gratis
Fast jag saknar Köpenhamnare, det är ju inte alltid man är 2 eller 4 i bollen (ja, det är jag som är tredje hjulet när jag spelar med @MM19 och @TeMo )
Och dessa 200 i ökning är försumbart med vad golfen kostar, kostnad-for-er-golf
F-n vad du är tråkig när du kommer med fakta…
Att hålla på att fippla med mobilen under en runda är för mig otänkbart.
Gammal gubbe…
Kommer bli tufft att tävla då eftersom snart alla tävlingar i den civiliserade världen har digital scoreinmatning. Att ha GameBook eller annan app igång och skriva in en siffra behöver man nog vänja sig vid om man vill deltaga i något där fler är med. Skapar ju också ett möjlighet att ha livescore och tävla mellan bollar samt minskar arbetsinsatsen för de ideella som sköter tävlingar på klubben. Arbetsinsatsen att föra score i GB är nog enklare än pappersvarianten.
Jag har dock beslutat att sluta tävla så det det påverkar inte mig.
Ge mig en golfbil med monterad surfplatta så kan jag ändra mig.
I och med att jag kommer ihåg allas score kan jag ju mata in scoren i GameBook när rundan är klar ifall jag ändrar mig rörande tävling och GameBook blir obligatorisk.
Tror att om man har digital scoreinmatning så förväntas alla föra in scoren kontinuerligt under rundan så att alla har samma information. Det finns ju det (säger inte att det är du eftersom du vägrar telefon) som utnyttjar detta för att få men inte ge info. Påminner lite om en diskussion jag hade med någon om snabbscanning i butikerna och den personen tyckte att snabbscanningen snodde jobb. Jag valde att se det som utveckling. Sedan la jag på att det var tråkigt att kylskåpet kom, då blev alla som sålde is utan jobb.
Jag har absolut inget emot digitalisering av samhället men är det vm vi spelar?
Ge mig en markör som följer med bollen och matar in scoren i godtycklig app.
Man knappar in scoren på klockan på handleden i det flesta fallen (bästboll match går inte att föra i GameBook på klockan) medans det puttas klart på hålet.
Jag har inte använt armbandsklocka sedan 1975.
Använder golfshot för att föra score ibland (även om jag hakar på gamebook om nån annan envisas) men är inte helt missnöjd med att jag köpte livslångt medlemsskap för typ 15 år sen… dom har slutat med det sen länge men lever fortfarande upp till sin deal. Tycker jag är hedersvärt.
Har gold och hela baletten, har varit med i gamebook sedan typ starten. Hade en diskussion med Gamebook förra året, och han kollade upp mitt abonnemang och det var väl 15 år gammalt eller nåt i den stilen
På den tiden betalade man en engångskostnad, och det är där jag är fortfarande, en billig investering.
Sen skulle jag inte bli förvånad om formatet “köpenhamnare” dyker upp.
Funkade golfshot bra i söndags😉
På den tiden betalade man en engångskostnad, och det är där jag är fortfarande, en billig investering.
Så där, ännu en prenumeration. Fördelen med prenumerationen via Google Play är att det kommer en varning varje år att man ha en prenumeration
Vill vara tydlig, jag betalar ingenting per år.
Jag betalade en gång, på den tiden man köpte appen utan abonnemang årsvis.