Var den ostrypt på den tiden? Dvs, GPS och sånt fanns även i gratisversionen?
Jag använde den när den kom men blev aldrig riktigt kompis med GUI:t, jag knappade ofta in resultatet på fel hål.
Jag har inga problem med att betala för saker som är bra och som jag använder.
Från början hade de tournament manager och hela baletten. Man fick dock hålla på med den delen online om jag inte misstar mig.
Sen försvann det, för att komma tillbaka igen för ett par år sen.
Om det var GPS från starten kommer jag inte ihåg faktiskt? Men jag har så länge jag kan minnas haft GPS funktionen.
Jag har heller inga problem med att betala för saker jag använder, men är alternativet att INTE behöva betala så blir jag ju inte förbannad för det heller. Jag betalade en gång på det alternativ som fanns och nu har jag den, lucky bastard som jag är.
Jag kan också tycka att Gamebook är värt sina pengar, även efter prishöjningen. Jag tycker ändå att en prishhöjning på 50% är rätt extremt!
Här nere i mitt gäng i Spanien är GB lite av “standard” i de olika societies jag spelar med. Dessutom är ju kopplingen till det svenska hcp-systemet mycket värt när man spelar banor utomlands. GB har ju alla värden och en hcp-runda går direkt in i GIT.
Även hemmaklubben i Sverige använder GB frekvent. Så jag kommer fortsätta att använda den.
Gamebook har en utmärkt support, jag har rapporterat in felaktigt slopevärden på banor här i Spanien och de har uppdaterat inom 1-2 dagar.
Det går ju fort att knappa med enhandsfattning (snabbare än papper och penna) och efter inmatad score får man direkt resultat hur de i bollen ligger till. Därtill en schysst gps som via en liten ruta ger avstånd till mitten av green för bättre guide än att bara syfta till 150-pinnen. Whats not to like… om man faktiskt spelar golf och är hyggligt intresserad av score och sina slag. Är man sen inte det kanske man inte kvalificerar sig som en ”golfare” och då kan man ju också skriva sina åsikter på ett hästforum istället.
Avsikten med den här tråden är inte att racka ner på de som INTE använder GB utan det var att diskutera den kraftiga prishöjningen för de som ANVÄNDER GB.
jodå, visst gör det det, om man inte vill veta hur andra man spelar mot ligger till, i flera spelformer samtidigt, eller om man i ett senare skede ska gå in på “min golf” och registrera scoren för hcp-hantering, eller om man vill lägga mer tid på scoren, eller kladda på ett fuktigt papper vid dåligt väder, absolut duger det
Vi införde det när vi spelade i Portugal med jobbet senast. 3 trebollar bästboll med hcp.
Mycket uppskattat, inte minst bland de med högst hcp som kunde se att de bidrog till scoren
Att diskutera billigare alternativ kan man förstås göra in den här tråden, men att en person som inte ens använder appen (eller konkurrerande app) säger att priset är oväsentligt ger inget.
Jag spelade en tävling nyss, då använde vi scoreinmatning i golfbox. Det var väldigt enkelt men gav ingen möjlighet till statistik. Dock så sparar det ju tävlingsledningens jobb med att försöka tyda oläsliga scorekort efter rundans slut.
Jag kommer fortsätta använda Game Book, även om prishöjning är väldigt stor. Som påpekats är det en kul och bra app som förhöjer nöjet och i den totala golfbudgeten är det förstås en obetydlig post.