FotbollsVM

Har nog inte kollat så lite på fotbolls-vm någon gång (1962 och 1966 undantagna, 1962 var det väl inte ens några direktsändningar, 1966 var jag inte tillräckligt gammal för att vara intresserad, byggde väl lego eller nåt sånt istället)
Har bara kollat sammanlagt cirka 2 timmar detta år.
Var hos fotbollsfanatikern tillika brorsan och kollade på Argentina mot Australien, annars har det bara varit någon glimt här och där samt sista kvarten på Frankrike mot England.
Det är lite som TV-golfen, är mindre och mindre intresserad.

Inget ont om ditt inlägg Berra är övertygad om att det där är din uppriktiga uppfattning men:

Varför är det så mycket enklare och varför ger det så mycket mer kudos att ge kritiska inlägg till vad det må vara för arrangemang än positiva? Någon slags vetenskaplighetens intåg i allting?

1 gillning

Det ger mer uppmärksamhet pga hur människans hjärna är funtad (mht bla evolution) och pga det så är det sådana inlägg som publiceras/syns.
Så ja, det är vetenskap som ligger bakom.

Och lägger man ut ett positivt inlägg så är det störande, för vem vet om ormen inte lurar nånstans i hörnet…

Såg en dokumentär om nån fågel på en ö som lärt sig att bocka till pinnar för att använda för att pilla ur maskar ur trän. Teorin är tydligen att det fanns så pass mycket tid för fågeln eftersom den har få naturliga fiender till arten på ön, och kunde lägga fokus på annat än meanies som ville äta upp den…

Jaja det var inte så svårt att gissa på vem mer på forat checkade kråkan som använde verktyg

1 gillning

Jag skulle nog tro att jag sett lika lite om VM gått i Europa.

Brons till Kroatien.

Inte oväntat. Marocko gjorde det jäkligt bra som kom till semi. Hoppas de får samma mottagande då de kommer hem som Brolin och gänget fick då de kom hem 94. Kroaterna är väl lite sådär halvnöjda antagligen

Kroatien har 4 miljoner invånare. 3 Vm-medaljer sen 98. Inte många matchar det. Starkt

Härligt med filmningar.

1 gillning

2-0-målet var ju däremot yppersta klass.

Att en tydlig filmning ska vara ett avgörande inslag i en vm final gör att man är tveksam till att överhuvudtaget titta på fotboll mer. Skiter i att titta på 2:a halvlek.

1 gillning

Då missar du nåt :slight_smile:

Och 2-2. Ett klassmål.

Det är inte alltid sport är rättvist. Men idag känns det som att rättvisa skipats. Lionel Messi får kröna sin karriär med ett VM-guld och är nu världens främste fotbollsspelare genom alla tider (subjektiv åsikt).

Vid minut 75 funderade jag på att stänga av och laga mat. Jag tackar mig själv att jag inte gjorde det /mvh någon som stängde av i halvlek när Tyskland ledde med 4-0 mot Sverige 2012…

1 gillning

Härlig final i alla fall! Två tveksamma straffar åt varsitt håll, båda satte fart på vardera laget.

VM borde vara i Quatar varje gång.

Inte så mkt tveksamt med de straffarna. Hands var ju given straff.

Inte så mkt tveksamt med de straffarna. Hands var ju given straff.
[/quote]

Bollen tog i armen, inget snack om saken!
Däremot hoppar han upp med ryggen mot skytten och blir skjuten i armbågen. I min bok en ytterst tveksamt dömd straff.

Reglerna är som de är.