FotbollsVM

Imorgon börjar cirkusen.
Är inte nåt taggad.
Mest rapporter nu om betalda fans som nu inte ska få betalt, inställd öl på arenan för vanligt folk. Tv- bolag som inte får filma mm

Kanske ser nån match men det blir inte många

Jag gläds iallafall åt pamparna i FIFA som fått bättre ekonomi i samband med detta.

2 gillningar

Det förtjänar dem allt.

Nu kan jag inget om fotboll men man blir ju sugen!

Det blir nog en hel del :soccer:
Har VM-tips med/mot övriga familjen också.

Blir kolla. Nästan mer nu då det inte finns nåt utomhus att göra.Trist bara att man inte vet ett smack om spelarna. All intressant fotboll är numer bakom betalväggar. Kan bara Salah som spelare i engelsk fotboll. Kan inte ett enda namn från italienska ligan, och Barca och Real som man för 6-7 år sen hade rätt bra koll på vet jag inget. Lirar messi fortfarande för Barca? Lirar C Ronaldo överhuvudtaget? Vilka är fotbollens stora stjärnor?

Lite som med golfen, internet och marknadskrafterna har gjort att man inte har någon sportslig allmänbildning över huvud taget.

Infantino. :dizzy_face:
Mer passande vore: infantil(o).

Nu när Sverige inte kvalade in blir nog tittandet begränsat. Kollar resultaten och när det börjar bli dags för semifinaler kanske jag kommer att titta om matcherna inte krockar med andra aktiviteter.

Ecuador: positiv överaskning mot Qatar men svårt veta hur de står sig mot bättre lag.
Qatar: bottenlag.
England: kommer gå långt.
Iran: sämre än väntat.

Nu blir det intressant att se vad Senegal kan göra mot “Het Oranje Legioen”.

Dags för första steningen under detta VM?

https://twitter.com/footyhumour/status/1594651063080083456?s=61&t=N_nJogpTcRFeXI9BIR8Akg

Ni som klickar på länken kommer inte ångra er…

Fast filmsnutten är från juli 2021 och knappast från Qatar… förstörde jag skadeglädjen nu? :kissing_smiling_eyes:

2 gillningar

:argentina: mot :saudi_arabia: lär ha rensat rejält i tipsen.

Men ändå inte så oväntat.
Trots gott om världsstjärnor i laget varje VM har de ju ofta underpresterat.
Efter silvret 1990 har det bara blivit ytterligare ett silver, annars ut i kvarten eller tidigare. Ofta beroende på dåligt spel i gruppspelet och direkt svårt motstånd i åttondel eller kvart.
2018 oavgjort mot Island och förlust mot Kroatien med 0-3 i gruppspelet, vidare med ett nödrop. I åttondelen får man möte Frankrike, gör en skaplig match men förlorar med 3-4

Och Anders Svensson…

Märkvärdigt vad VM lockar en. Jag är fast. Både Saudi och Danskmatchen. Kommer se massor. Jag som knappt sett en match sen förra VM.

2.2 biljoner kronor.
Tio ggr mer än det näst dyraste VM.
Dubbla Sveriges statsbudget.

Bisarrt.

Då kanske de blir tvungna att höja inkomstskatten de närmsta åren.

Just nu är den NOLL procent så det finns ju möjlighet till en tänkbar inkomskatt.

Återigen en match där storlaget står och gör vackra passningar första halvlek för att komma i perfekt läge för att göra mål, och en andra halvlek där det mindre satsar järnet mot mål i andra.

Hoppas Uruguay åker dit också. Precis samma spel som Argentina och Tyskland. Ingen transporterar boll, alla står och passar ängsligt mitt på planen.

Försökte att titta lite grann på Brasilien-matchen som pågår just nu, somnade direkt.
Fotboll där man inte hejar på något av lagen är lika tråkigt som golf på TV.

Brassarna är ju gula och blå. Du får låtsas att det är Sverige! :blush: